دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

كاشت اولین چشم مصنوعی سه بعدی در جهان
 
یك بیمار انگلیسی برای اولین بار در جهان صاحب چشمان مصنوعی سه بعدی شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «عربی 21» اعلام كرد؛ بیماری به نام «استیو فیرز» كه اهل هاكنی در شرق لندن است، پنجشنبه گذشته در بیمارستان چشم پزشكی مورفیلدز در پایتخت انگلیس تحت درمان قرار گرفت.

"فیرز" اولین فردی در جهان است كه دارای یك چشم مصنوعی با چاپ سه بعدی شده است؛ به گونه ای كه امید است این چشم واقعی تر از چشم مصنوعی سنتی ساخته شده از اكریلیك باشد.

این فناوری جدید مدت زمانی را كه بیماران برای تهیه اندام های مصنوعی به آن ها نیاز دارد را از شش هفته به سه هفته یعنی به نصف كاهش می دهد.

فیرز 40 ساله، می گوید: من از 20 سالگی به پروتز نیاز داشتم و همیشه از این بابت احساس شرمندگی می كردم. وقتی خانه ام را ترك می كنم، اغلب یك بار دیگر به آینه نگاه می كنم و آنچه را كه می بینم، دوست ندارم.

او ادامه داد: این چشم جدید فوق العاده به نظر می رسد و چون به فناوری چاپ دیجیتال سه بعدی متكی است، روز به روز بهتر خواهد شد. اگرچه این فناوری چشم چپ او را ترمیم نمی كند اما امیدوار است كه اعتماد به نفس و ظاهرش را بازگرداند.

پروفسور ماندیپ ساجو، مشاور چشم پزشكی در بیمارستان چشم مورفیلدز، گفت: ما امیدواریم كه كارآزمایی بالینی آتی شواهد قوی در مورد ارزش این فناوری جدید به ما ارائه دهد و تفاوتی را كه برای بیماران ایجاد می كند نشان دهد؛ به واضح است كه این فناوری پتانسیل كاهش لیست های انتظار را دارد.

بیشتر بخوانید

- دارو هایی كه باعث خشكی چشم می شوند
- تولید یك قطره چشم برای بی نیاز كردن افراد از عینك
   تاریخ: ۰۹:۲۲ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۸