دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مناسب سازی 20 دستگاه اتوبوس برای معلولان كرمانی
 
شهردار كرمان گفت: 20 دستگاه اتوبوس برای استفاده افراد دارای معلولیت در كرمان مناسب سازی شده است كه به زودی به بهره برداری می رسند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، سیدمهران عالم زاده، شهردار كرمان در جلسه ستاد مناسب سازی معابر شهری ویژه افراد دارای معلولیت، از مناسب سازی 20 دستگاه اتوبوس خریداری شده كه قرار است در هفته جاری در قالب پویش افتتاح شهرداری به بهره برداری برسد، برای استفاده افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: دسترس پذیری و مناسب سازی این اتوبوس ها برای افراد نابینا و ناشنوا نیز در دستور كار قرار دارد.

او افزود: ایستگاه های اتوبوس خیابان های شهید بهشتی و شریعتی برای تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت، مناسب سازی خواهد شد.

عالم زاده با تأكید بر لزوم سرعت دهی و جدیت در اجرای مصوبات ستاد مناسب سازی معابر شهری ویژه افراد دارای معلولیت و لزوم پیگیری جدی تر اجرای مصوبات، تصریح كرد: شهرداران مناطق در صورت نیاز به تخصیص بودجه برای اجرای مصوبات ستاد، سریع تر اعلام كنند تا بودجه لازم در نظر گرفته شود.

او با اشاره به لزوم تعیین زمان بندی مشخص برای اجرای مصوبات ستاد مناسب سازی معابر شهری ویژه افراد دارای معلولیت، بیان داشت: طبق قانون وظیفه داریم، اقدامات لازم برای تسهیل حضور و تردد افراد دارای معلولیت در جامعه را انجام دهیم و در صورت انجام ندادن آن ها باید پاسخگو باشیم.

شهردار كرمان گفت: معلولیت ممكن است بر اثر یك حادثه یا بیماری برای هر یك از ما نیز اتفاق بیفتد؛ بنابراین، باید خود را جای این افراد قرار دهیم و به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال آن ها عمل كنیم.

عالم زاده افزود: مشكل ما مربوط به آن بخش از شهر است كه طی سال های گذشته به صورت اشتباه و نامناسب ساخته شده، اما در بخشِ در حال توسعه شهر می توان برای مناسب سازی معابر اقدام كرد.

او با طرح پیشنهاد قرار دادن بخش ویژه ای برای كودكان دارای معلولیت در جشنواره جهانی نقاشی كودك كه به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حال برگزاری است، تصریح كرد: در این خصوص باید در سطح ملی و بین المللی اطلاع رسانی شود تا كودكان دارای معلولیت هم بتوانند در این رویداد بین المللی مشاركت كنند و از این طریق، نیاز ها و خواسته های خود را در مورد شهری كه در آن زندگی می كنند، به گوش مدیران شهری برسانند.

شهردار كرمان بیان داشت: با توجه به اینكه افراد دارای معلولیت به دلیل نامناسب بودن فضا های شهری طی سال های گذشته، اغلب در خانه هستند و كمتر در جامعه حضور پیدا می كنند، لازم است اقدامات انجام شده برای مناسب سازی فضا های شهری ازطریق فضای مجازی و رسانه ها اطلاع رسانی شود تا این قشر از شهروندان نیز به حضور و فعالیت بیشتر در جامعه ترغیب شوند.
   تاریخ: ۲۲:۱۶ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰