دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بهزیستی با بودجه دریافتی توانایی انجام تمامی امور را ندارد
 
قادری گفت: 43درصد مراجعات مردم به سازمان بهزیستی برای كمك مالی است .


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی كشور صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته گذشته هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت و فرصتی مغتنم بود، تا برای خدمت رسانی به مستضعفین و افراد دارای معلولیت و احقاق حق آن ها تلاش كنیم.

وی افزود: هدف والای امام خمینی (ره) براندازی حكومت كفر و برافراشتن پرچم عدالت بود و سازمان بهزیستی كه خود مولود انقلاب اسلامی است یكی از اهدافش ایجاد عدالت برای جامعه هدفش است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی بیش از 6 میلیون 700هزار نفر افراد تحت پوشش دارد در كه سازمان بهزیستی در امتداد تلاش های قبلی با رویكرد علمی و تحصصی در تلاش است به خدمت جامعه هدف خود بپردازد.

قادری گفت: افراد دارای معلولیت در كنار ناتوانی های ذاتی استعداد های شگرفی دارند كه موفقیت های آن ها در میادین علمی و ورزشی مختلف گویای چنین ادعایی است.

رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: تلاش میكنیم با بسیج تمامی دستگاه ها و آحاد جامعه، پیگیر امور این عزیزان باشیم، سازمان بهزیستی 2میلیون و 680هزار خانوار تحت پوشش دارد كه یكسری خدمات اجتناب ناپذیر داریم و اگر اختلالی در آن باشد همانند مستمری این افراد با مشكلاتی روبرو می شویم.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی 1میلیون و 700 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد كه به نسبت بودجه دریافتی سازمان بهزیستی، توانایی انجام امور را ندارد.

وی گفت: باید گفت با استعلامی كه از سامانه سامد ریاست جمهوری گرفته شده 43درصد مراجعات مردم كمك مالی و امرار معاش از سازمان بهزیستی است.

قادری با اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: یكی از آن ها مناسب سازی شهری است كه شهرداری در این حوزه نقش مهمی را ایفا می كند.

وی ادامه داد: با پیگیری شهرداری قرارگاهی ایجاد شده كه موضوعات آسیب های اجتماعی را بتوانیم با هم افزایی بیشتر جهت حل مشكلاتشان حركت كنیم.

قادری بیان كرد: بیش از ٩٠ درصد كودكان كار به خانه بازمی گردند، نیاز است كه میز مشتركی برای مناسب سازی ایجاد شود ما می توانیم این موضوعات را پیگیری كنیم.

وی تاكید كرد: مناسب سازی تنها برای معلولان نیست، خانم های باردار، سالمندان و ... جزو آن هستند، اورژانس اجتماعی در بهزیستی وجود دارد و می تواند این موضوعات و آسیب های اجتماعی را دنبال كند. مشكلات زیاد است و آن ها را احساس كردیم، اما نیاز به كمك داریم.

قادری گفت: در این دوره جدید دولت و شهرداری كار های ماندگاری باید انجام دهیم، در كشور مجموعه شهربازی برای معلولان وجود ندارد، انشالله خدا به ما كمك كند تا بیشتر خدمت و مسیر را آسان كنیم.

در ادامه شمس احسان عضو شورای شهر تهران بیان كرد: اصلی تزین نهاد دولتی بهزیستی است و وظایف مهمی دارد، آقای قادری طبق ماده ٨٠، دولت مكلف شده نسبت به طرح كاهش آسیب های اجتماعی به گونه ای عمل كند كه ٢٥ درصد كاهش پیدا كند، طی بازدید ها متوحه شدم كه جدی ترین مساله معتادان، فقدان تمهیدات اشتغال است و لازم است حمایت اجتماعی انجام شود.

وی ادامه داد: در این دوره تصمیم داریم مراكز را احیا كنیم و شهرداری تهران اگر در مددسرا های خود توان غربالگری دارد، باید به شورا اعلام كند، سازمان بهزیستی در این حوزه چه میزان موفقیت داشته است؟ یكی از دغدغه های من توجه كم بهزیستی به سالمندان و افراد بی خانمان است و انتظار می رود در دوره شما دیگر چنین نابسامانی نداشته باشیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: خواهش ما از نمایندگان مجلس این است كه اعتبارات حوزه اجتماعی را افزایش دهند و این موضوع را حتما لحاظ كنند.

در ادامه چمران گفت: صحبت های شما دقیق بود، اما آقای قادری كه نمی خواهد رای اعتماد بگیرد، از صحبت های شما استفاده كردیم.

پس از آن پیرهادی عضو دیگر شورای شهر تهران یادآور شد: عدم همكاری در خصوص بیمه سلامت مددجویان و گرمخانه ای ها مشكلی است كه وزارت بهداشت باید آن را بررسی می كرد و در حال حاضر بهزیستی هم لازم است پیگیری كند. در اختیار قرار دادن كمپ ها به معتادان باید ظرفیت مشخص داده شود تا ما بتوانیم افراد را معرفی كنیم.

در حال تكمیل...
   تاریخ: ۱۰:۳۴ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸