دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

معتادان كرونا نمی گیرند!+ فیلم
 
معتادان كرونا نمی گیرند، شایعه ای كه پس از شیوع ویروس كرونا ذهن بسیاری از افراد جامعه به سمت آن رفت.


به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معتادان كرونا نمی گیرند، شایعه ای كه پس از شیوع ویروس كرونا مطرح شد و ذهن بسیاری از افراد جامعه را به خود درگیر كرد.

در همین باره سردار اسكندر مومنی رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پشت این موضوع باند های بزرگ قاچاق مواد مخدر و قاچاقچیان بین المللی هستند و مشخص شد كه معتادان كرونا می گیرند و فوتی هم دارند.

حدود 60 هزار معتاد متجاهر در سطح كشور حضور دارند كه از این تعداد تقریبا 16 هزار نفر در محله های پایتخت سكونت دارند، سكونتی كه علاوه بر خطر برای خود و جامعه، چهره محلات شهر را هم خراب كرده است.

به گفته سردار مومنی، محلاتی مثل شوش و هرندی كه محل تجمع بیش از اندازه معتادان بود و آرامش را از اهالی منطقه گرفته بود و به طرز ناگواری زندگی می كردند.

گفته می شود نزدیك 50 درصد از جامعه زندانیان كشور قربانی موادمخدر هستند.

حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد: معتادان متجاهر استعداد زیادی دارند كه به ورطه بزهكاری كشیده شوند.

حال ستاد مبارزه با موادمخدر با همكاری سازمان زندان ها پای كار آمده اند تا با جمع آوری این افراد از سطح شهر مسیر زندگی آن ها را تغییر دهند.

اسكندر مومنی رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار كرد: 6 هزار و 500 ظرفیت جدید در استان ها و 8 هزار ظرفیت جدید هم در استان تهران (در مجموع 14 هزار و 500 نفر ظرفیت) در مراكزی كه از این معتادان متجاهر نگهداری می شود فراهم شده تا شغلی را یاد بگیرند.

البته قرار است با غربالگری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شیوع ویروس كرونا جلوگیری شود.

به گفته محمدی؛ در ساختمان های سازمان زندان ها، این افرادی كه به عنوان معتاد متجاهر و نه زندانی به سر می برند مكلف هستیم تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود.

همچنین مومنی رئیس ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: آن هایی تست كرونایشان مثبت است به یك مركز و آن هایی كه تست كرونایشان منفی است به مركزی دیگر منتقل می شوند.

بیشتر بخوانید

- وجود بیش از هزار زن معتاد متجاهر در كشور/ افزایش 17 درصدی ظرفیت مراكز نگهداری از زنان معتاد
- تشریح فرآیند درمان اعتیاد در دوران كرونا/ وجود 2 میلیون و 800 هزار معتاد در كشور {$sepehr_media_13468153_400_300}
   تاریخ: ۲۲:۲۲ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰