دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

لزوم بكارگیری تشكل های مردمی برای مهار اعتیاد
 
استاندار كرمان گفت: با كار های كلیشه ای نمی توان آسیب اجتماعی را كنترل كرد و نیاز است تشكل های مردمی را پای كار آورد.
بكارگیری تشكل های مردمی برای مهار اعتیادبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما كرمان؛ در نشست دیروز ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان كرمان گفت: در حوزه مقابله با اعتیاد كار اداری جواب نمی دهد و باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و البته تشكل های مردمی نیز برای همیاری در مهار آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد اعلام آمادگی كرده اند.

علی زینی وند استاندار كرمان همچنین خواستار تعیین تكلیف اردوگاه نگهداری معتادان در جاده رفسنجان شد و گفت: این اردوگاه از طرح های نیمه تمامی است كه در حال از بین رفتن است و باید هر چه زودتر مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینكه مبارزه با مواد مخدر در كشور دارای نواقصی هست، اما نسبت به گذشته پیشرفت های خوبی داشته است افزود: درمان اعتیاد در كشور ما ناقص انجام می شود و باید چرخه درمان اعتیاد تكمیل شود تا نتیجه بگیریم.

استاندار كرمان افزود: اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی بوده، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدیم كه دلیل اصلی آن كمبود اعتبارات است و باید مطالبه گری اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر را در دستوركار قرار داد.

معاون عملیات نیروی انتظامی استان كرمان هم با بیان اینكه 52 درصد رشد كشفیات مواد مخدر در استان كرمان داشته ایم گفت: كشفیات مواد مخدر در استان كرمان بیش از 161 تن بوده است.

سرهنگ بدیع الله سلیمانی با اشاره به اینكه بیشترین كشفات مواد مخدر استان مربوط به تریاك و هروئین بوده است گفت: تریاك 85 درصد كشفیات مواد مخدر استان كرمان را به خود اختصاص داده است.

در این جلسه صدیقه مرادی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان كرمان نیز با بیان اینكه طرح یاریگران زندگی برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس در حال اجرا است افزود: در سال گذشته اجرای این طرح 20 درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان كرمان با اشاره به اینكه استان كرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و آسیب هایی از این بابت متوجه شمال استان شده است گفت: تهیه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر استان در دستوركار است و مكاتبات لازم با دستگاه های مربوطه شده است.

محمدرضا محمدی اناركی افزود: راه اندازی كارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در استان كه از مصوبات سفر به ریاست جمهوری كرمان است در دستور كار قرار دارد و وزارت بهداشت با زمین سرمایه گذار در محله شهرك صنعتی موافقت كرده است.
   تاریخ: ۱۲:۳۹ - ۲۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۱