دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

لزوم همكاری بیشتر ادارات در جذب معلولان/ جلوه دادن قانون كافی نیست
 
سید احمد خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار كرد: قانون مترقی بهره مندی معلولان به استناد 3 درصد از ظرفیت استخدام در كشور وجود دارد كه نیازمند بالندگی بوده و لازم است دستگاه ها برای ایجاد كردن این ظرفیت، ظرفیتی دیگر نیز ایجاد كنند. 

وی گفت: زمانی كه ارائه خدمتی را در قیاس توانایی جسمی قرار می دهند، بهتر است كه زمینه انجام كار برای همه افراد فراهم كنند تا با مناسب سازی نیازهای معلولان در محیط كاری برطرف شود و اگر به این بالندگی برسیم كه ظرفیت های مناسب سازی برای مشاغل را با توجه به نیازها و توانمندی های انسانی ترسیم كنیم، نه تنها در قانون 3 درصدی بلكه خود دستگاه ها بیش تر از این میزان نیز جذب و اقدام خواهند كرد.

لزوم همكاری بیشتر ادارات در جذب معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه افزود: برای رفع این غفلت باید فرهنگ سازی شود تا با مناسب سازی هر نوع كار به خصوص در مشاغل فراهم شود، اگرچه برخی دستگاه ها در این خصوص تمكین كرده اند و مشاوران بهزیستی نیز آماده همكاری و ارائه خدمت برای رفع این مشكل و استخدام معلولان در دستگاه ها هستند ولی این امر پر رنگ نیست و غفلتی از سوی سازمان بهزیستی وجود ندارد.

خادم تأكید كرد: قانون جذب 3 درصد از ظرفیت معلولان یك قانون در استخدام دولتی است و برای استخدام در بخش های غیردولتی و تشكل های موجود اقدامات گسترده ای در حال انجام بوده و موضوع اشتغال معلولان بسیار مهم است. 

وی با اشاره به اینكه در این خصوص لازم است فرهنگ سازی انجام گیرد، خاطرنشان كرد: فقط جلوه دادن قانون كافی نیست و ادارات باید همكاری بیشتری داشته باشند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ابراز كرد: در غرب استان تهران كه دارای جمعیتی رو به رشد دارد لازم است متناسبت به رشد جمعیت با مشاركت مردم در امور بهزیستی همكاری و خدمات بیشتری ارائه شود. 

خادم در ارتباط با طرح مثبت زندگی تصریح كرد: این طرح در 10 شهر استان تهران اجرا می شود و تمام معلولان كه در سازمان بهزیستی ثبت اطلاعات داشته اند، پایش شده و پس از شناسایی نیازهای افراد پیگیری و خدمات داده می شود. 

انتهای پیام/67075/م/س
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۵:۰۷ - ۲۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰