دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم
 
تهران - ایرنا - انجمن اوتیسم ایران اعلام كرد: رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم، نیاز به مراقب تخصصی اوتیسم را جدی تر كرده است.
رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم تهران - ایرنا - انجمن اوتیسم ایران اعلام كرد: رشد 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم، نیاز به مراقب تخصصی اوتیسم را جدی تر كرده است.

به گزارش روز سه شنبه انجمن اوتیسم ایران، جامعه امروز شاهد افزایش 2.5 درصدی ابتلا به اختلال اوتیسم است اختلالی كه باعث فرسایش و خستگی والدین شده و نیاز به استفاده از نیروی كمكی متخصص را بیشتر می كند.

اوتیسم یك اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی و كلامی غیرطبیعی مشخص شده و علایم آن اغلب تا قبل از سه سالگی بروز پیدا می كند.

بر اساس این گزارش، مراقبت و نگهداری از كودكان دارای اوتیسم تقریبا كاری تمام وقت است، مادر و پدر بخش عمده ای از زمان خود را به پاسخگویی نیازهای فرزند خود اختصاص می دهند و به مرور زمان این حجم از كار و هم یاری برای والدین با خستگی هایی همراه است. گاهی خانواده دارای اوتیسم، سال ها در مراسم شادی یا غم عزیزانشان شركت نمی كنند، چرا كه حضور در جمع ها یا فرزندشان را آزار می دهد و یا سایرین در مورد رفتارهای افراد دارای اوتیسم آشنا نبوده و نمی توانند پذیرای حضورشان باشند.

این گزارش تاكید كرده است: لازم است برای مراقبت كوتاه مدت از فرزندشان از مراقبین و پرستارها كمك بگیرند، نیازی كه امروزه از طریق موسسات اعزام پرستار پاسخ داده می شود اما مشكل از جایی آغاز می شود كه مراقبین و پرستارهای كودك برای نگه داری و مواجه با كودكان دارای اختلال اوتیسم آموزش ندیده یا آموزش ارائه شده ناكافی است.

بر اساس این گزارش، در این كودكان برقراری ارتباط كلامی و غیركلامی با اختلال همراه است. از جمله علایم شایع این اختلال انجام رفتارهای تكراری، پاسخ های غیرطبیعی به سوالات، ناراحتی شدید در مقابل تغییرات و وابستگی شدید به اشیاء است.بسیاری از كودكان مبتلا به اوتیسم نمی توانند غذاهای متنوع و متداول را بخورند. اغلب آن ها نسبت به رنگ و بافت غذاها حساس هستند. از این رو لازم است مراقبین و پرستاران اطلاعات دقیق مربوط به رژیم غذایی و برنامه غذایی كودك را از والدین دریافت كند.

این گزارش افزوده است: كودكان مبتلا به اوتیسم نمی توانند كاملا واضح صحبت كنند و ارتباط غیركلامی را ترجیح می دهند به همین دلیل اطلاع از نحوه واكنش به پرخاشگری كودك ضروری است. همان طور كه جامعه درگیر با اختلال اوتیسم در حال گسترش است لازم است از توان حداكثری برای پرورش نیروی متخصص استفاده شود.

برچسب ها
- اوتیسم
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۱۴ - ۲۸/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲