دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

رئیس كمیسیون بهداشت مجلس هم با واكسن روسی مخالفت كرد
 
رئیس كمیسیون بهداشت مجلس از عدم تمایل برای تزریق واكسن كرونای روسی خبر داد و گفت: وقتی از انجام مراحل كامل آزمایش بالینی آن اطمینان نداریم نباید روی مردم آزمایش شود!
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسینعلی شهریاری با اعلام اینكه حاضر به تزریق واكسن كرونای روسی نیست به اعتماد آنلاین، گفت: درباره هر واكسن خارجی، ابتدا مسئولان واكسن را بزنند و در صورتی كه این واكسن مشكلی نداشت برای عموم مردم استفاده شود. چراكه وقتی از انجام مراحل كامل آزمایش بالینی آن اطمینان نداریم قرار نیست روی مردم آزمایش شود!

وی افزود: وزارت بهداشت طبق قانون برنامه توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، متولی سلامت است و وظیفه دارد هر دارو یا واكسنی را كه قرار است استفاده شود با دقت بررسی و آن را تضمین كند.واكسن مسئله سیاسی نیست و نباید بر اساس نزدیكی و ارتباط سیاسی درباره امنیت و تایید آن قضاوت كرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: واكسن كوبایی در حال آزمایش در ایران است اما قبل از ورود در كوباآزمایش شده است. واكسن هپاتیت هم از فناوری كوبا گرفته شده و اثربخشی خوبی دارد.به نظر می رسد واكسن های كوبایی از واكسن های روسی مطمئن تر هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
منبع خبر:
بورس پرس
   تاریخ: ۰۹:۲۱ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۷