دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

برنامه عملیاتی كاهش طلاق در استان مركزی تدوین شد
 
اراك- ایرنا- سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  مركزی از تدوین برنامه راهبردی كنترل و كاهش طلاق در استان خبر داد و گفت: این برنامه از اول سال آینده اجرایی خواهد شد.
برنامه عملیاتی كاهش طلاق در استان مركزی تدوین شد اراك- ایرنا- سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  مركزی از تدوین برنامه راهبردی كنترل و كاهش طلاق در استان خبر داد و گفت: این برنامه از اول سال آینده اجرایی خواهد شد.  

«جواد اتابكی» روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی، دغدغه و تأكید مقام معظم رهبری است و بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه نیز كاهش 5 درصدی این آسیب ها از جمله طلاق در سال هدفگذاری شده است.
وی گفت: 50 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی صورت می گیرد، بنابرین در برنامه فوق، اقداماتی در زمینه كاهش طلاق برای این سال های زندگی زوجین در نظر گرفته شده است.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار داشت:كانون زندگی پایدار متولی آموزش های 6 ساعته پیش از ازدواج در سطح استان است كه این مهم با همكاری دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشكی و اداره كل تبلیغات اسلامی استان انجام خواهد شد.
اتابكی ادامه داد: گرایش به آموزش های مهارت زندگی، توانمندسازی زوجین، افزایش سواد گفت و گو بین خانواده ها و توجه به سبك زندگی ایرانی - اسلامی در كنترل و كاهش آمار طلاق نقش به سزایی ایفا می كند.
وی یادآور شد: 27 دستگاه اجرائی در قالب 300 عنوان برنامه در حوزه آموزش و توانمندسازی، پژوهش و اطلاع رسانی و آگاه سازی در اجرای برنامه كنترل و كاهش طلاق با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مركزی تعامل و همكاری دارند.

بر اساس آمار اداره كل ثبت احوال استان مركزی، 2 هزار و 992 واقعه طلاق پارسال در این استان به ثبت رسیده كه 2 هزار و 809 مورد آن در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی بوده است.

میانگین سن طلاق در این سال برای زوج 37.1 سال و برای زوجه 32 سال است و بیشترین طلاق ها در گروه های هم سن و سال به وقوع پیوسته است.

7.2درصد از طلاق های ثبت شده این استان در یك سال اول زندگی مشترك، 8.4 درصد در یك تا 2 سال اول زندگی مشترك، 7.9 درصد در سال های 2 تا سه سال زندگی مشترك و36.1 در پنج سال اول زندگی مشترك بوده است.

49 درصد از جمعیت یك میلیون و 487 هزار نفری استان مركزی را زنان تشكیل می دهند.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- سازمان امور اجتماعی كشور
- اراك
- استان مركزی
- طلاق
- حقوق زنان
- استانداری مركزی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۱۰ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۴