دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

حذف 70 میلیون مراجعه با اجرای طرح «3070»  در سازمان تامین اجتماعی
 
مدیر كل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح تحول دیجیتالی سازمان تأمین اجتماعی به نام طرح «3070»، ٣٠ خدمت حضوری سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می شود تا ٧٠ میلیون مراجعه از ٩6 میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی سازمان در كشور حذف شود.
حذف 70 میلیون مراجعه با اجرای طرح «3070»  در سازمان تامین اجتماعی سید محسن نظام خیرآبادی امروز در نشست خبری، ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینكه سازمان در مرحله مهم و تاریخی بلوغ در دنیای خدمات الكترونیكی است، اظهار كرد: تا كنون ٢٣ خدمت از ٣٠ خدمت رونمایی و اجرایی شده است كه علی رغم مشكلات متعدد سازمان در زمینه های زیرساختی كه بیشتر در حوزه بسترهای سخت افزاری و اینترنتی است، سازمان به اجرای آن همت گمارده است كه به مرور مشكلات نیز در حال برطرف شدن هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات در سامانه خدمات غیر حضوری از مدتها قبل، از جمله مشاهده سوابق، درخواست بازرسی از كارگاه، مشاهده حقوق و دستمزد مبنای كسر حق بیمه، مشاهده عنوان شغلی و همچنین ٢٣ خدمت غیرحضوری از 30 خدمت طرح 3070 تا كنون اجرایی شده است.

مدیر كل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: برای اخذ خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی ، بیمه شدگان، كارفرمایان و مستمری بگیران می بایستی به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir مراجعه و با شماره تلفن همراه به مالكیت خودشان ثبت نام نموده و از خدمات بهره مند شوند.

نظام پس از معرفی جزئیات طرح نسخه الكترونیكی و توقف صدور دفترچه های درمانی توسط مدیر درمان تأمین اجتماعی استان، گفت: یكی از مهمترین اقدامات سازمان حذف دفترچه های درمانی است كه تنها در این حوزه در سال 98 مبلغ 103 میلیارد ریال و در سال جاری تا كنون 86 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر كل تأمین اجتماعی خراسان رضوی بیان كرد: 46 درصد از جمعیت 6 میلیون و 434 هزار و 501 نفری نفری استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: این میزان پوشش برای جمعیت شهری 67 درصد است. بر این اساس تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان 927 هزار و 398 نفر است كه با احتساب افراد تبعی یا افراد تحت تكفل آنها، جمعیت بیمه شدگان دو میلیون و 482 هزار و 438 نفر می شود.

مدیر كل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعداد مستمری بگیران نیز 249 هزار و 897 نفر هستند كه با احتساب افراد تبعی یا تحت تكفل آنها جمعیت این افراد به 432 هزار و 531 نفر نفر بالغ می شود و در مجموع تعداد دو میلیون و 914 هزار و 969 نفر نفر تحت پوشش سازمان در استان هستند .

نظام در رابطه با هزینه های صورت گرفته در حوزه تعهدات سازمان در استان افزود: در ٩ماهه اول سال 99 مبلغی بیش از 3100 میلیارد ریال مقرری بیمه بیكاری پرداخت شده است. همچنین جمع هزینه ها و مبالغ پرداختی كمك های كوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در 9 ماهه اول سال جاری شامل كمك هزینه بارداری، اروتز و پروتز، هدیه ازدواج، هزینه سفر بیمار و همراه، كمك هزینه كفن و دفن، غرامت نقص عضو، غرامت دستمزد حوادث ناشی از كار بالغ بر 835 میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان كرد: هزینه حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی در استان در 9 ماهه اول سال مبلغی بیش از 68 هزار و 675 میلیارد ریال و كل هزینه های سازمان تأمین اجتماعی در استان از جمله كمك های بلند مدت و كوتاه مدت و درمان مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر 81 هزار و 631 میلیارد ریال است.

داستانی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در این سازمان بیان كرد: با بازسازی ای كه در دندانپزشكی بیمارستان 17 شهریور انجام شده و همچنین با اقداماتی در سایر مراكزمان 50 درصد به ظرفیت دندانپزشكی مشهد اضافه خواهیم كرد و تحول بزرگی رقم خواهد خورد. همچنین پروژه حساس ایجاد آنژیوگرافی و عمل قلب باز در بیمارستان فارابی آغاز شده و امدواریم سال آینده موفق به بهره برداری شویم.

وی ادامه داد: ما در مراكز ملكی یا مراكز درمان مستقیم در سال 95 دفترچه را حذف كردیم و نسخه نویسی الكترونیكی آغاز شد. مراكز ملكی در استان ما شامل سه بیمارستان و 16 درمانگاه و پلی كلینیك است. در این راستا در خراسان رضوی سالانه حدود سه میلیون نسخه الكترونیك تولید می شود.

داستانی ادامه داد: در سال 94 طرح حذف دفترچه و تولید نسخه الكترونیك در یزد به صورت آزمایشی شروع شده و در سال 97 به كلیه استان های كشور تكلیف شده و در سال 99 وارد فاز اجرایی خودش شده است.در مراكز غیر ملكی از سال 97 نسخه الكترونیك در استان ایجاد و سال 98 نزدیك به یك میلیون نسخه الكترونیك تولید شد كه در 9 ماهه ابتدای امسال به یك میلیون و 100 هزار رسیده و یك جهش خوب بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی بیان كرد: از ابتدای اسفند دفترچه كاغذی تامین اجتماعی حذف می شود، اما دفترچه هایی كه قبلا صادر شده اجازه استفاده تا برگ آخر را دارند. دریافت خدمات نیز هیچ فرقی نخواهد كرد. فرد بیمه شده با كدملی و مدرك شناسایی ترجیحا كارت ملی یا شناسنامه به دكتر مراجعه می كند، در آنجا استحقاق سنجی انجام می شود كه البته خود بیمه شده هم می تواند آن را انجام دهد. سپس نسخه الكترونیك تولید می شود و با همان كد به داروخانه یا آزمایشگاه مراجعه و خدمات را دریافت می كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۹:۳۰ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۲