دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

وب دا - پیام تبریك رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال نو، همراه با مروری بر عملكرد یك ساله و برنامه های تحولی
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با عرض تبریك به مناسبت آغاز سال نو و بهار طبیعت، « سال جدید را سال تحول » اعلام كرد و مروری بر عملكرد یك ساله دانشگاه، و برنامه های تحولی حوزه های مختلف دانشگاه و دو بیمارستان تابعه داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ پیام تبریك رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال نو، همراه با مروری بر عملكرد یك ساله و برنامه های تحولی
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با عرض تبریك به مناسبت آغاز سال نو و بهار طبیعت، « سال جدید را سال تحول » اعلام كرد و مروری بر عملكرد یك ساله دانشگاه، و برنامه های تحولی حوزه های مختلف دانشگاه و دو بیمارستان تابعه داشت.

پیام تبریك رئیس دانشگاه به مناسبت آغاز سال نو، همراه با مروری بر عملكرد یك ساله و برنامه های تحولی

فیلم پیام نوروزی

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه با عرض تبریك به مناسبت اعیاد زیبا و پر بركت شعبانیه و بویژه نیمه شعبان و ولادت حضرت حجت (عج)، گفت كه ان شاالله، ظهور آقا را هرچه زودتر شاهد باشیم، ضمن آنكه حلول سال 1401 را به همه همكاران تبریك می گویم و برای همه همكاران، دوستان و بزرگان بویژه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آرزوی سلامتی دارم.

وی به اتفاقات خوبی كه در سال 1400 در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افتاد، اشاره كرد و افزود: شرایط خیلی سختی را به لحاظ شیوع موج های مختلف كووید، ابتلای همكاران و درگیری مردم ایران و دنیا با این بیماری، تجربه كردیم و محدودیت های بسیاری كه در امور آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات داشتیم. بطوری كه مجبور شدیم، به دفعات خوابگاه های دانشجویان را باز كنیم و مجددا ببندیم، مراكز درمانی پذیرش بیمار را كاهش دادند، اما در همین شرایط سخت، ستاد كرونا دانشگاه فعال بود، دو مركز واكسیناسیون در دو بیمارستان تابعه دانشگاه راه اندازی و خدمات واكسیناسیون ارائه داد و یك مركز تزریق داروی رمدسیویر فعال شد و در بحران كووید، در كنار سایر دانشگاه ها، خدمات مورد نیاز بیماران را ارائه دادیم.

دكتر خانكه به عنوان رئیس رصدخانه اجتماعی كووید 19 نیز اظهار داشت: رصدخانه اجتماعی كووید 19 نیز در سال 1400 بنابر ماموریت خودش، به رصد تاثیرات اجتماعی ناشی از كووید پرداخت و دو مطالعه خیلی خوب و جامع در خصوص پذیرش واكسن انجام داد و نتایج آنها بشكل خلاصه سیاستی به سمع و نظر مقام عالی وزارت و مدیران محترم رسید. ضمن آنكه خلاصه گزارشات مطالعات دیگری كه از طریق رصدخانه اجتماعی كووید 19 و دانشگاه انجام شد، جهت كاربرد در حوزه سلامت اجتماعی و توانبخشی، برای مسئولان ارسال شد.

وی افزود: در سال گذشته، اولین كنگره ملی رصد اجتماعی كووید 19 را در دانشگاه برگزار كردیم، جلسات خوبی با معاون محترم تحقیقات وزیر بهداشت در دانشگاه داشتیم و ایشان ضمن حمایت از دانشگاه، توقعات خودشان را در حوزه سلامت اجتماعی مطرح كردند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین گفت: معاون بهداشتی وزارت بهداشت نیز با حضور در این دانشگاه، ماموریت تدوین برنامه و مدل ارائه خدمات روانی و اجتماعی در دوره پس از كرونا را به دانشگاه دادند كه همكاران روی آن كار می كنند و مسئولان دانشگاه نیز ایده خودشان مبنی بر ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبكه بهداشتی كشور را مطرح كردند.

دكتر خانكه افزود: در سالی كه گذشت، طرح های عمرانی دانشگاه بشدت فعال شد، خوابگاهی كه خریداری شده بود، تجهیز و راه اندازی شد. عملیات عمرانی بیمارستان اخوان از سر گرفته شد، و عملیات تملك مركز بسیار پیشرفته توانبخشی كه دانشگاه در منطقه یافت آباد تهران دارد، انجام ، و پروژه مجددا فعال شد.

وی به دریافت سند ملكی مركز روانپزشكی رازی كه پس از یك صد سال، با پیگیری انجام شده، به مراحل نهایی خودش رسیده، اشاره كرد و گفت: بدهی دانشگاه به آستان مقدس رضوی پرداخت و تقسیط شد و خدا را شكر، دانشگاه در شرایط خوبی است. منابع تامین شد و پرداخت های همكاران برغم فشارهای پیرامونی، انجام شده و با تلاش همه همكاران و معاونان دانشگاه، دانشجویان از فرایند آموزشی برخوردار شدند، كارآموزی ها و كارورزی ها و همچنین، فارغ التحصیلی دانشجویان انجام شد.

وی همچنین از دو استاد فقید دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی یاد كرد و گفت: استاد دكتر دادخواه و سركار خانم دكتر وامقی را در اواخر سال از دست دادیم و فوت آنان بسیاری را متاثر كرد، همكاران نیز در میان بستگان خود، عزیزانی را از دست دادند و متاثرشدیم، امیدوارم در سال 1401 ما شاهد اتفاقات خوب برای كلیه همكاران و خانواده خوب دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی باشیم.

رئیس دانشگاه: سال جدید، سال تحول در همه حوزه های دانشگاه و مراكز درمانی تابعه است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاكید بر برنامه های دانشگاه برای سال جدید كه طبق نظر مقام عالی وزارت، برنامه تحولی است، گفت: ان شاالله در حوزه درمان، تحول ما در بیمارستان روانپزشكی رازی، تنوع خدمات سلامت روان خواهد بود، افزایش پذیرش بیمار و استفاده از ظرفیت ها، و همچنین، پژوهشكده سلامت روان طبق دستور آقای وزیر در مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی راه اندازی خواهد شد.

دكتر خانكه، جذب نیروی جوان را از دیگر برنامه های دانشگاه عنوان كرد و افزود: درخواست 400 نیروی جوان برای مراكز درمانی بخصوص مركز روانپزشكی رازی داریم تا بتوانیم ضریب نیروی تخصصی به ازای هر تخت را افزایش بدهیم، ان شاالله در سال جدید بتوانیم در مورد بیماران آسایشگاهی، با بهزیستی مذاكره كرده و تعیین تكلیف كنیم . بنابر این سال جدید در مركز رازی، سال تحول است كه با تنوع و تكثر خدمات و تبدیل شدن به قطب سلامت روان در سطح كشور و انجام پژوهش هایی بمنظور تولید شواهد علمی برای ارائه بهتر خدمات روان و بخشی از خدمات سلامت جسمی براساس نیاز منطقه همراه خواهد بود.

وی ابراز امیدواری كرد كه اورژانس زنان بیمارستان روانپزشكی رازی در سال جدید ساخته شود و بیمارستان ایثار در مركز رازی نیز به خواست خدا راه اندازی شود، ضمن آنكه بخش های سی تی اسكن و رادیولوژی مركز روانپزشكی رازی گسترش یابند. بنابر این، در سال جدید، تحول در نیروی انسانی و تحول در ارائه خدمات و توسعه خدمات و تجهیزات خواهیم داشت. و ان شاالله همچنان از حمایت خیران سلامت برخوردار باشیم و با كمك این بزرگواران بتوانیم كمبودهای بیمارستان را تامین كنیم.

وی همچنین درباره برنامه های دانشگاه در بیمارستان توانبخشی رفیده، گفت: قرار است كه ارائه خدمات در منزل را افزایش بدهیم و با تعامل خوب با دكتر ناصحی رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، قول گرفتیم كه علاوه بر حمایت از تعرفه های خدمات حوزه توانبخشی، بتوانیم "خدمات مراقبت در منزل " را نیز توسعه بدهیم و تجهیزات مورد نیاز را به روز كنیم.

دكتر خانكه افزود: در طرح تحول حوزه آموزش، همكاری گروه های آموزشی با مراكز تحقیقاتی در رسالت مشابه، پیش بینی شده است و امیدواریم با راه اندازی اولین پژوهشكده سلامت اجتماعی در دانشگاه، بتوانیم تلفیق آموزش، پژوهش و ارائه خدمات سلامت را داشته باشیم. ضمن آنكه طراحی، تدوین و توسعه عناوین درسی و رشته های بین رشته ای در حوزه ماموریتی دانشگاه، انجام تفاهم نامه ها و ارتباطات با دانشگاه های دیگر مورد نظر است، چرا كه ما از سوی وزارت بهداشت، مرجع همگرایی علوم، معرفی شده ایم. بنابر این با وزارت علوم وارد تعامل خواهیم شد و ان شاالله رشته های جدید و بین رشته ای تعریف خواهیم كرد.

وی گفت كه در نظر داریم تا تعداد دانشجویان را افزایش بدهیم و در زمینه جذب هیات علمی، درصددیم كه از هیات علمی جوان و نخبگان كشوری بشكل " تعهد خدمت " كمك بگیریم و بتدریج ظرفیت سازی كنیم. ضمن آنكه بنا داریم تا در بدنه مدیریتی دانشگاه، از نیروهای جوان استفاده كنیم و زمینه ای بشود تا نسل جدید ورود پیدا كرده و در بدنه مدیریتی كمك كنند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در حوزه پژوهش، ارتباط نزدیك مراكز تحقیقاتی و گروه های آموزشی را مورد نظر قرار داد و گفت: راه اندازی پژوهشكده، حمایت مالی از مراكز تحقیقاتی ، و ان شاالله فعال كردن مراكز تحقیقاتی با مشاركت دانشجویان تحصیلات تكمیلی بویژه رشته هایی كه با مراكز تحقیقاتی دارای رسالت مشابه هستند، از جمله برنامه های بخش تحقیقات دانشگاه در سال جدید خواهد بود.

دكتر خانكه در ادامه، به برنامه های حوزه دانشجویی، اشاره كرد و اظهار داشت: علاوه بر فعال كردن خوابگاه ها و توسعه فضای خوابگاهی، تلاش داریم بگونه ای برنامه ریزی بشود تا دانشجویان رسوبی كه به دلیل شرایط كرونایی، در مرخصی تحصیلی بودند، بتوانند از مزایای خوابگاه استفاده كنند و بسرعت ادامه تحصیل و مراحل فارغ التحصیلی را طی كنند.

وی درمورد برنامه های حوزه توسعه مدیریت دانشگاه نیز گفت: بنا داریم تا علاوه بر پیشبرد طرح های عمرانی و بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی، بتوانیم برنامه ای هم در توسعه فضاهای درمانی داشته و همچنین، امكانات رفاهی برای همكاران فراهم كنیم، و در صورتی كه وضعیت و شرایط كرونایی به حالت عادی برگردد، امكانات رفاهی برای همكاران در شهر مقدس مشهد و شهرهای دیگر فراهم كنیم تا همكاران بتوانند به آن شهرها سفر كرده و با انبساط خاطر، استراحت كنند. ضمن آنكه سعی خواهیم كرد تا از فضای داخل دانشگاه نیز به عنوان امكانات رفاهی برای همكاران استفاده كنیم. همچنین، اگر منابع مالی لازم تامین شود، نسبت به بازسازی مهمانسرای دانشگاه در شمال كشور اقدام خواهد شد و در اختیار همكاران قرار می گیرد.

دكتر خانكه در پایان سخنانش، سال آینده را برای دانشگاه ما، سال تحول، سال توسعه و سال همگرایی، همكاری و مشاركت معرفی كرد و افزود: ان شاالله با مشاركت تمام عناصر دانشگاه از همكاران عزیز و خدوم خدمتگزار تا كاركنان خوب دانشگاه، اعضای محترم هیات علمی، اساتید و بزرگواران و مشاركت دانشجویان، دانشگاه ما در سال آینده بتواند مرجعیت خودش را نه تنها در كشور، بلكه در منطقه، به نمایش و منصه ظهور بگذارد.

« خیلی متشكرم، و آرزوی سالی خوب و پر بركت برای همه دوستان و همكاران، دارم ».

انتهای پیام/

تنظیم خبر: نعیمی پور
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۰:۳۷ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷