دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

علامتی كه به تازگی به علائم ابتلا به امیكرون پیوست
 
برخی از افرادی كه در بریتانیا به ویروس كرونا سویه امیكرون مبتلا شده اند، گزارش كردند كه علامت زنگ زدن گوش را تجربه می كنند. برنامه ردیابی «علائم كووید زوئی» اكنون این علامت را به 20 مورد از شایع ترین موارد گزارش شده در ابتلا به امیكرون افزوده است، فهرستی كه هر هفته به روز می شود.
علامتی كه به تازگی به علائم ابتلا به امیكرون پیوست به نقل از نیوز، اگرچه گوش درد قبلا در مبتلایان به كرونا دیده شده بود اما اكنون شایع تر از آن چیزی است كه در ابتدا تصور می شد. گروهی در دانشگاه استنفورد، سال گذشته مطالعه ای را با دكتر كنستانتینا استانكوویچ انجام دادند و دریافتند كه سویه امیكرون می تواند باعث ایجاد مشكلاتی در گوش شود.

این مطالعه علائمی از جمله گوش درد شدید، بی حسی گوش و حتی از دست دادن موقت شنوایی را گزارش كرد كه حتی پس از پایان عفونت نیز می تواند ادامه یابد.

دكتر استانكوویچ نشان داد كه این علائم می تواند در افرادی كه كاملا واكسینه شده اند نیز ظاهر شود.

وی گفت: «درد اغلب با صدای زنگ در گوش همراه است. این علائم، اگرچه به ندرت ظهور می كنند اما می توانند در بیمارانی كه با یك دوره كامل واكسینه شده اند نیز ظاهر شوند.

این محقق به افرادی كه دچار كم شنوایی، زنگ زدن در گوش و سرگیجه هستند توصیه كرد كه این علائم را نادیده نگیرند و همچنان آزمایش شناسایی كووید دهند.

بر اساس آمارهای اخیر، تقریبا از هر 100 نفر در بریتانیا، یك نفر در طول موج فعلی ویروس كرونا به تازگی به كووید-19 مبتلا شده است.

بر اساس مدل سازی جدید منتشر شده توسط اداره ملی آمار (ONS)، تخمین زده می شود كه تا 16 مارس تعداد مبتلایان روزانه در بریتانیا به 657 هزار و 300 نفر افزایش یابد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۲۶ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۱