دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

243 كودك مبتلا به اتیسم زیر پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند
 
قزوین-ایرنا- سرپرست اداره كل بهزیستی قزوین گفت: 243 كودك مبتلا به اختلال طیف اتیسم زیر پوشش بهزیستی قزوین قرار داشته و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.
243 كودك مبتلا به اتیسم زیر پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند قزوین-ایرنا- سرپرست اداره كل بهزیستی قزوین گفت: 243 كودك مبتلا به اختلال طیف اتیسم زیر پوشش بهزیستی قزوین قرار داشته و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

علی دهباشی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتیسم یك نوع اختلال است كه مبتلایان به آن، كمبودهایی در زمینه ارتباطات و اجتماعی شدن، علایق محدود و رفتارهای تكراری دارا هستند.
وی اظهار داشت: این افراد مشكلاتی در عملكرد مغز و دستگاه عصبی دارند كه همزمان با رشد فرد بر هیجان، توانایی یادگیری و حافظه او تاثیر منفی می گذارد.
دهباشی پور افزود: اختلال اتیسم دارای برخی علائم و نشانه است كه مشخص ترین آن ناتوانی در مهارت های گفتاری و ارتباطی، تاخیر كلامی، وابستگی شدید به عادتهای زندگی، واكنش غیر منتظره به صداها، بوها، مناظر و لمس، درك نكردن احساسات و حالات عاطفی دیگران، تمركز وسواسی بر روی اشیا، برقرار نشدن تماس چشمی و رفتارهای كلیشه ای و تكراری است.
وی ادامه داد: اشاره نكردن به اشیا دور تا 14 ماهگی و واكنش نداشتن به نام خود تا 12 ماهگی از شایع ترین علائم اتیسم است.
سرپرست اداره كل بهزیستی قزوین در خصوص درمان اختلال طیف اتیسم، اظهار داشت: این اختلال با مصرف دارو و ارائه خدمات گفتار درمانی، كار درمانی، فیزیوتراپی و آموزش مهارت ها كنترل می شود.
وی همچنین گفت: بهزیستی قزوین در راستای مسئولیتی كه دارد، خدماتی چون حق پرستاری، مستمری، هزینه ایاب و ذهاب جهت آموزش مهارت ها و تسهیلات قرض الحسنه بانكی را به خانواده های دارای 2 فرزند اتیسمی و خرید خدمت ارائه می دهد.

برچسب ها
- افراد دارای اتیسم
- سازمان بهزیستی
- سلامت
- استان قزوین
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۵ - ۱۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵