دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

همه معاونت های دانشگاه،حداكثر تا پایان اردیبهشت ماه، برنامه تحول مربوط به بخش خود را تهیه كنند
 
رئیس دانشگاه در نخستین نشست هیات رئیسه در سال جدید، گفت:

همه معاونت های دانشگاه،حداكثر تا پایان اردیبهشت ماه، برنامه تحول مربوط به بخش خود را تهیه كنند

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه در نخستین نشست هیات رئیسه در سال جدید، از همه معاونت های دانشگاه، خواست: حداكثر تا پایان اردیبهشت ماه، برنامه تحول مربوط به بخش خود را تهیه كنند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه در ابتدای نشست هیات رئیسه كه با حضور همه اعضا برگزار شد، حلول ماه رمضان را تبریك گفت و با التماس دعا در این ماه عبادت و نیایش، از زحمات اعضای هیات رئیسه در سال گذشته تشكر كرد و افزود: ان شاالله با همكاری یكدیگر و با انرژی در كنار هم، تحول لازم را در دانشگاه ایجاد كنیم.

وی ضمن مروری بر اهم فعالیت های مهم و سختی كار در یك سال گذشته كه برغم عدم دریافت بموقع منابع و اعتبارات لازم، بخش های مهمی از برنامه ها اجرا شد، گفت: با تمام كمبود منابع، خدا را شكر جزو معدود دانشگاه هایی بودیم كه مطالبات و حقوق همكاران بموقع پرداخت شد.

دكتر خانكه به خواست مقام عالی وزارت بهداشت برای ایجاد تحول در بخش های مختلف اشاره ، و دكتر " شاه محمدی " را كه مسئولیت های مختلف در حوزه سلامت داشته، به عنوان مسئول دفتر تحول دانشگاه معرفی كرد.

رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری دز ابتدای سال جدید و نامگذاری امسال، به عنوان سال تمركز بر دانش بنیان، تولید و اشتغالزایی، گفت: با وجود اقای فلاحی كه سابقه فعالیت در زمینه دانش بنیان را دارند، امسال فرصتی برای تمركز بخش پژوهش بر این موضوع است.

وی افزود: اساتید و دانشجویان بویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی روی این موضوع فعال شوند و همه كمك كنند تا دانشگاه به شكوفایی برسد.

وی تاسیس دو پژوهشكده سلامت اجتماعی و سیاستگذاری توانبخشی را در برنامه امسال معاونت پژوهش قرار داد.

دكتر خانكه در خصوص انتظاراتی كه از بخش درمان دانشگاه وجود دارد، اظهار داشت: باید امسال حركت جدیدی را در مراكز درمانی شاهد باشیم.

وی گفت: بحث حقوقی و موانع موجود در فعال سازی بخش ایثار مركز روانپزشكی رازی پیگیری می شود، ضمن آنكه در مجموع همانطور كه مقام عالی وزارت در بازدید از مركز رازی دستور دادند و تجربه اینجانب به آن رسیده است، مركز روانپزشكی رازی نیاز به تحول در درمان دارد تا بتواند هزینه های خود را تامین كند.

وی از گروه های آموزشی و همه بخش های پژوهش خواست تا توجه بیشتری به مركز رازی داشته باشند چرا كه باید از تمام قابلیت های این مركز، نهایت استفاده را بكنیم.

رئیس دانشگاه، انتظار از بخش آموزش را تحول همه جانبه ذكر كرد و گفت: دانشجویان دكتری باید فعالیت بیشتری داشته باشند، اعضای هیات علمی حضور بیشتری در مراكز داشته و ارتباط بسیار خوب با دانشجویان داشته باشند، مدیران گروه های آموزشی به دانشجویان ساكن در خوابگاه ها سركشی كنند و با آنان ارتباط برقرار كنند، و اساتید با تجربه، هدایت كارهای پژوهشی را بعهده بگیرند.

دكتر خانكه همچنین افزود: گروه مدیریتی از نمایندگان معاونت آموزش و دكتر حسینی برای جذب هیات علمی تشكیل شود و این موضوع را آغاز كنند، ضمن آنكه رشته های بین رشته ای و دوره هایی جهت بهره گیری از امكانات آموزشی در پژوهش و پژوهشی در آموزش تعریف شود.

وی در خصوص انتظاری كه می توان از معاونت دانشجویی داشت، اظهار داشت: باید راهكارهای مشاركت بیشتر دانشجویان در امور دانشگاه اندیشیده شود و در سال جدید، باید تبدیل خوابگاه امام حسین (ع) به خوابگاه متاهلین پیگیری و اجرا شود.

رئیس دانشگاه همچنین در مورد برنامه های معاونت توسعه در سال جدید نیز گفت: همكاران باید تلاش كنند تا در سه ماه اول بتوانیم پروژه یافت آباد را تكمیل و راه اندازی اولیه آن را انجام بدهیم و وام پروژه بیمارستان اخوان دریافت و كارهای عمرانی این پروژه سرعت بگیرد.

وی گسترش امكانات رفاهی برای كاركنان را از برنامه های این معاونت ذكر كرد و افزود: با هتل های مناسب مناطق مختلف و با اولویت مشهد مقدس قرارداد منعقد شود تا كاركنان به نوبت بتوانند از امكانات رفاهی برای زیارت امام رضا (ع) و دیگر مناطق استفاده كنند.

دكتر خانكه در پایان سخنانش، همه واحدها را در اجرای برنامه های حوزه فرهنگی، مسئول دانست و افزود: همه مسئولیم تا با صبوری و دقت به این حوزه توجه كنیم و مسئولیت این حوزه فقط با یك واحد یا ارگان نیست.

در ادامه، گزارش معاونان به هیات رئیسه ارائه شد كه دكتر مسعود فلاحی خشكناب معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در سخنانی، تاكید مقام معظم رهبری بر گسترش فعالیت های دانش بنیان را یادآور شد و گفت: در تعطیلات نوروزی، برنامه ای را تدوین كردیم تا با شروع بكار دانشگاه توسط مدیران زیرمجموعه تكمیل شود و آنچه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته، لازمه تحول ، نه فقط در ادغام آموزش با درمان و حضور بیشتر اساتید در مراكز درمانی است، بلكه شرط ایجاد تحول، ادغام سه حوزه آموزش، درمان و پژوهش ، و انتقال اطلاعات آموزش و درمان، به پژوهش است.

دكتر فلاحی افزود: تحقیقات در مركز روانپزشكی رازی گسترش می یابد، ضمن آنكه در زمینه كمیت مراكز تحقیقات باید از طریق جذب هیات علمی برای تقویت این مراكز اقدام شود و برای ارتقای كیفیت مراكز تحقیقاتی، نسبت به تقویت بنیه علمی و تخصصی و همچنین توانمندی اجرایی هیات علمی اقدام خواهیم كرد.

وی خاطرنشان كرد كه طی روزهای اخیر، با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و مدیران زیرمجموعه این معاونت صحبت شده است و برای اجرای برنامه ها، از حمایت وزارت بهداشت استفاده خواهیم كرد.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه طی سخنانی ضمن تبریك حلول ماه رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت كه براساس توصیه ها و دستورات وزیر محترم بهداشت در بازدید از مركز روانپزشكی رازی، نشست هایی با مدیران معاونت درمان برگزار، و تاكید شد كه فرایند تحولی و اقدامات زیربنایی در واحدهای تابعه صورت بگیرد.

وی افزود: سخنان وزیر محترم بر وجود یك مركز آكادمیك تخصصی تاكید دارد كه باید بستر آن را بیشتر فراهم كرد. و در همین ارتباط، بیمارستان 540 تختخوابی در مركز رازی براساس بخش های مدیكال، توانبخشی و روانپزشكی چیدمان شد، ضمن آنكه جلسه عملیاتی مدیران ستادی با روسای مراكز تابعه و 30 تن از مدیران گروه های آموزشی كه ابلاغ دریافت كردند، روز شنبه آینده برگزار می شود كه ادامه آن، هر هفته یكبار برگزار خواهد شد.

دكتر خراسانی همچنین به بازدیدهای مدیران ستادی معاونت درمان قبل از سال تحویل و طی دو هفته تعطیلات نوروزی از مراكز درمانی تابعه اشاره ، و فعالیت مراكز را براساس برنامه كشیك تنظیم شده در تعطیلات اعلام كرد.

در ادامه، دكتر محمدرضا خدایی اردكانی مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه با تبریك آغاز سال جدید و حلول ماه رمضان، با اشاره به توانمندی علمی و تخصصی گروه روانپزشكی دانشگاه و اعضای هیات علمی این حوزه، گفت كه سطح بالای علمی دپارتمان روانپزشكی دانشگاه سبب شده تا همایش سالانه انجمن روانپزشكان به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سپرده شود و مسئولیت دبیری علمی این همایش نیز به مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه (دكتر خدایی) واگذار گردد.

دكتر خدایی، پیشنهاد تاسیس مركز یا پژوهشكده ای متشكل از مراكز سایكوز، اعتیاد و علوم رفتاری را داد، ضمن آنكه ارائه خدمات نوین روانپزشكی مانند روانپزشكی سالمندان و همكاری گروه های مختلف تخصصی با گروه روانپزشكی دانشگاه، را پیشنهاد داد.

در ادامه، دكتر سعید خانجانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در سخنانی، اعلام كرد كه از دو هفته قبل از عید نوروز، به پاكسازی و نظافت خوابگاه ها و تامین برخی اقلام جهت پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه ها رسیدگی شده كه آخرین آمار دانشجویان پذیرش شده تا روز 14 فروردین ماه، 200 نفر بوده است كه با توجه به مصوبه ستاد ملی كرونا و ابلاغ وزارت بهداشت برای حضور دانشجویان در كلاس های درس، تعداد دانشجویان ساكن در خوابگاه ها نیز تا 700 نفر افزایش خواهند یافت.

بگفته وی، در مرحله اول ، دانشجویان اولویت دار از سه مقطع تحصیلی كه اسامی آنان از طریق معاونت آموزشی مشخص شده، در خوابگاه ها پذیرش می شوند و در مرحله بعد، ظرفیت های خالی خوابگاه ها به دانشجویانی كه فقط اجرای پایان نامه را از امور تحصیلی خود دارند، اختصاص می یابد تا از یك تا سه ماه فرصت اقامت در خوابگاه استفاده كرده و تا پایان تابستان، مرحله ارائه پایان نامه را به اتمام برسانند.

وی همچنین بخشی از سخنان خود را به قرار داد جدید تغذیه اختصاص داد.

دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه دانشگاه در سخنانی، از همكاران خود بابت پرداخت بموقع حقوق اسفندماه كاركنان كه با تلاش همكاران امور مالی و معاونت توسعه امكانپذیر شد، تشكر كرد، و همچنین گفت كه بخشی از حقوق 30 تن عضو هیات علمی كه با مصوبه مجلس و رعایت سقف حقوقی، كاهش یافته بود، جبران شد.

وی در مورد پروژه های عمرانی دانشگاه نیز اظهار داشت: 93 درصد كار پروژه مركز جامع توانبخشی یافت آباد به اتمام رسیده و باید برای تامین بودجه جهت تكمیل 7 درصد باقیمانده فكری شود اما با تمام سختی كار، تلاش داریم كه در سه ماهه اول این پروژه به اتمام برسد.

دكتر فرخی، از پیگیری وام بانك رفاه جهت تكمیل پروژه بیمارستان اخوان گفت و افزود: بمحض دریافت وام، اجرای مناقصه برای تكمیل پروژه انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه همچنین، اظهار داشت كه در بخش رفاهی ، در حال مذاكره برای عقد قرارداد با دو هتل در مشهد مقدس و همچنین بازسازی و آماده سازی مهمانسرای صلاح الدین كلاه هستیم تا پس از ماه رمضان، همكاران بتوانند از این امكانات برای سفرهای زیارتی و تفریحی استفاده كنند.

در ادامه، دكتر سیدعلی حسینی، دكتر حسن شاكری و دكتر ابراهیم موسوی در سخنان كوتاهی، پیشنهادهایی در ارتباط با « برنامه تحول دانشگاه، نامگذاری سال جاری و تدوین برنامه تولید دانش بنیان با همكاری جدی گروه های تخصصی، استمرار آموزش مجازی در كنار آموزش حضوری برای آمادگی در وضعیت های بحرانی دیگر، و تامین خوابگاه متاهلین و گسترش پایگاه های سلامت روان در سطح شهر تهران » را ارائه دادند.

دكتر ابراهیمی مسئول اداره بازرسی دانشگاه نیز سه مورد از وظایف این بخش را یادآور شد و از معاونت ها خواست تا در اجرای این موارد همكاری كنند.

دكتر شاه محمدی مسئول دفتر برنامه تحول دانشگاه نیز در سخنانی با ابراز خشنودی از فرصت بدست آمده برای همكاری در این دانشگاه، گفت: اگر قرار باشد كه برای دوره پسا كرونا نیز برنامه های توانبخشی داشته باشیم، تبدیل تهدید وارد شده به فرصت، فقط توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امكانپذیر است.

وی به بیانات رهبری و اهداف بیان شده رئیس جمهوری و مقام عالی وزارت بهداشت اشاره كرد و توانمندی دانشگاه برای مبارزه و جهاد در مقطع كنونی را كه خود بهترین رسالت است، برای تحقق اهداف نظام راهگشا دانست.

رئیس دانشگاه در ادامه بیان انتظارات خود از معاونان دانشگاه گفت كه اضافه كار مبتنی بر عملكرد و شایستگی افراد تقسیم شود و شكل كنونی مناسب نیست و نیاز به مدیریت دارد.

وی از دكتر شاهرخی مسئول مشاركت های اجتماعی دانشگاه خواست كه از پتانسیل خیران برای مشاركت بیشتر آنان در پروژه های عمرانی و آماده سازی خوابگاه متاهلین استفاده شود.

رئیس دانشگاه، همچنین ارتباطات دكتر شاهرخی با بهزیستی را برای رفع مشكلات كلینیك اسماء و بیمارستان توانبخشی رفیده راهگشا دانست.

دكتر خانكه، علاوه بر تحول در رازی، افتتاح اولیه مركز درمانی یافت آباد برای جذب اعتبارات لازم و استفاده از دانشجویان دكتری در مراكز درمانی را یادآوری كرد.

وی همچنین از معاونان خواست تا رصدخانه اجتماعی كووید 19 را تحت عنوان رصدخانه سلامت اجتماعی به حوزه پژوهش منتقل كنند.

پایان بخش این نشست نیز سخنان حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه بود كه درباره یكی از روایات نبی مكرم اسلام حضرت محمد (ص) سخن گفت و براساس آن خداوند به بركت این ماه، پنج چیز را به مومنان خود عنایت كرده است كه از جمله آنها، پاداش خداوند در مقابل هر روز روزه داری است و تاكید بر مراقبت از زبان بهنگام روزه داری است تا بهره این ماه برای مومن حفظ شود.

وی در ادامه، تشكیل قرارگاهی را از نمایندگان دانشگاه های علوم پزشكی و وزارت علوم را برای تعاملات بهتر و بیشتر با یكدیگر در جهت رفع مشكلات كشور پیشنهاد داد، و افزود: می توان در تعاملات مستقیم دانشگاه با دیگر دانشگاه ها، در زمینه های مختلف بویژه توانبخشی، فعالیت های خوبی را داشت .

حجت الاسلام والمسلمین افشاری در پایان سخنانش، تاكید كرد كه برای تحقق تحول، باید نگاه جدی تری به این موضوع داشت و این نگاه را در هیات رئیسه تقویت كرد.

   تاریخ: ۰۶:۲۹ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰