دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات به 35 اتیسم كرمانشاهی در مركز حس پنهان
 
معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه از ارائه خدمات به 35 اتیسم كرمانشاهی در مركز حس پنهان خبر داد.
نیلوفر اختیاری گفت: فرد اوتیسم در حیطه ارتباطی، اجتماعی و رفتاری دارای مجموعه علائمی است كه باعث می شود فرد نیازمند گستره ای از خدمات و حمایت ها را از جانب متخصصان مختلف از جمله كار درمان ها و گفتار درمان ها را داشته باشد.

در این راستا افزایش آگاهی عمومی در خصوص اختلال طیف اوتیسم و آگاه كردن خانواده ها دارای اختلال طیف اوتیسم در خصوص این اختلالات و آموزش مربیان مركز از طریق تهیه بروشور و ارائه مطالب، راه اندازی سایت اینترنتی و ارتباط با رسانه های گروهی كار های پیشنهادی است.

در استان كرمانشاه یك مركز حمایتی توانبخشی با عنوان حس پنهان در سال 94 با هدف آموزش و توانبخشی برای كودكان سنین 2 الی 18 سال راه اندازی شده است.

در حال حاضر با ظرفیت اسمی 50 نفر در حال فعالیت است كه 35 نفر از آنان از خدمات یارانه بهزیستی بهره مند هستند.

شرایط پذیرش این افراد با كمیسیون پزشكی تشخیص و تعیین شدت و نوع معلولیت و با ارائه گواهی روانپزشك و تأیید پایگاه غربالگری با اجرای آزمون تشخیص در محدوده سنی 2 تا 18 سال در مركز پذیرش می شوند.

در این مركز خدمات هنری از جمله موسیقی، نقاشی، رباتیك و نمایش عروسكی، خدمات توانبخشی و روان شناسی گروهی از جمله بازی درمانی، رفتار درمانی، كار درمانی و گفتار درمانی و خدمات آموزشی از جمله مهارت های بیش بستانی و آماده سازی برای ورود به مدرسه و آموزش والدین نیز ارائه می گردد.

تاكنون بیش از 300 نفر دارای اختلال طیف اوتیسم در استان كرمانشاه شناسایی شده كه متأسفانه به دلیل عدم همكاری و امتنان خانواده ها از پذیرش مشكل كودك خود تنها برای 50 نفر در استان پرونده تشكیل شده است.
   تاریخ: ۲۳:۴۸ - ۱۶/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۲