دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

5 باور پویای جهان هستی برای رسیدن به آرامش
 
یك روانشناس می گوید: عقیده داشتن به 5 باور جهان هستی ما را به آرامش می رساند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مركز خوزستان، امین قربانی، آرامش را یكی از مولفه های سلامت روان عنوان كرد و گفت: ما وقتی آرامش داریم، می توانیم احساسات خوب را تجربه كنیم و به دیگران نیز انتقال دهیم.5 باور پویای جهان هستی برای رسیدن به آرامش

وی بهام آینده و ترس از آن را یكی از دلایل آرامش نداشتن برشمرد و افزود: این ترس و نگرانی را می توانیم با 5 باور پویای جهان هستی به میزان قابل توجهی كاهش دهیم، در واقع یك انسان معنوی وقتی به این باور ها اعتقاد داشته باشد، آرامش بیشتری را تجربه می كند.

قربانی می گوید: یكی از این باور ها این است كه رنج جزو جدانشدنی زندگی است، بطوریكه در آیه 4 سوره بلد خداوند می فرماید: "لقد خلقنا الانسان فی كبد"، كه همین كلمه "كبد" هم به معنای درد و رنج و هم به معنی راست قامتی و استواری است، یعنی ما شما را در رنج آفریدیم، ولی به شما راست قامتی و تحمل نیز دادیم تا بتوانیم آن را تحمل كنید، بنابراین وقتی خدای مهربان این وعده را به ما داده، نباید از مشكلات بترسیم.

این روانشناس ثابت نبودن مسائل در دنیا را از دیگر باور های جهان هستی دانست و ادامه داد: 2 سال قبل، زندگی به صورت عادی در جریان بود، ولی با شیوع ویروس كرونا و همه چیز را بهم زد، اما همانطور كه زندگی در این بازه زمانی با همه فراز و نشیب ها و مشكلات سپری شد، این دوران نیز خواهد گذشت و به دوران بدون تنش و بیماری هم خواهیم رسید.

وی گفت: اینكه زندگی طبق پیش بینی و انتظار ما پیش نمی رود به عنوان سومین باور مطرح است، برای مثال با برنامه ریزی ها و هدفگذاری ها، كسب و كاری را راه اندازی می كنیم، اما با شیوع كرونا ویروس همه معادله های ما بهم می ریزد.

قربانی عنوان كرد: نداشتن انتظار مهربانی همیشگی از دوستان و اطرافیان به عنوان باور چهارم ما را در رسیدن به آرامش كمك می كند، باید بدانیم كه دیگران بعد ها به اشتباه رفتار خود پی خواهند برد و به ما مراجعه می كنند.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از سلامت روان كودكان در دوران كرونا حفاظت كرد ؟

وی افزود: باید این را به عنوان باور پنجم بپذیریم كه زندگی همیشه با ما بطور منصفانه رفتار نمی كند و ممكن ایت یكی از افراد خانواده را از دست بدهیم و شرایط سختی را تجربه كنیم، اما وقتی به این باور عقیده داشته باشیم، مشكلات نمی توانند ما را زمینگیر كنند.
   تاریخ: ۰۹:۱۷ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴