دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

دلایل گرفتگی گوش
 
هر گونه اختلال در عملكرد لوله شنوایی منجر به گرفتگی گوش می شود.


دكتر ناتالیا سرگیوا متخصص گوش و حلق و بینی و گوش و حلق و بینی در روسیه می گوید كه انسداد گوش یك احساس ذهنی است. زمانی كه صدا ها بد شنیده می شود یا زمانی كه فرد احساس می كند صدایش خیلی بلند است.

او می گوید: انسداد گوش با بیماری های سرماخوردگی همراه است، مثلاً به دلیل سرماخوردگی، بینی و جایی كه لوله شنوایی قرار دارد، دچار گرفتگی می شود.در حالت سرماخوردگی این لوله دچار انسداد شده و نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد؛ درنهایت ما احساس انسداد در گوش خود می كنیم.

سرگیوا می افزاید، هنگام پرواز یا غواصی نیز میتوان این حالت را احساس كرد اما این یك وضعیت پاتولوژیك نیست و فرد می تواند به خودی خود از شر این وضعیت خلاص شود.

این پزشك متخصص می گوید: لوله شنوایی نمی تواند فشار را در هنگام پرواز یا غواصی به سرعت متعادل كند؛ بنابراین هر فردی كه این بیماری را دارد باید قبل از شروع پرواز یك اسپری بینی همراه داشته باشد كه به باریك شدن رگ های خونی كمك می كند و همچنین می تواند آب نبات هایی را كه به آرامی ذوب می شوند، بمكند زیرا به فعال شدن لوله شنوایی كمك كرده و در نتیجه فشار را متعادل می كند.

به گفته وی، گاهی انسداد گوش، نشان دهنده بیماری است كه تنها در مراحل اولیه قابل درمان است.

سرگیوا می گوید: در مراحل اولیه كم شنوایی ناشی از انسداد گوش متناوب یا دائمی، بدون هیچ علامت دیگری، می تواند نشان دهنده یك بیماری جدی باشد. بنابراین، فرد باید قبل از اینكه خیلی دیر شود، بلافاصله با پزشك متخصص مشورت كند، زیرا این بیماری می تواند فقط در مراحل اولیه بیماری درمان شود.

منبع: ریانووستی
   تاریخ: ۰۴:۳۹ - ۱۸/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷