دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

برنامه تحولی دانشگاه علوم توانبخشی تا پایان اردیبهشت تهیه شود
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از همه معاونت های دانشگاه، خواست حداكثر تا پایان اردیبهشت ماه، برنامه تحول مربوط به بخش خود را تهیه كنند.
برنامه تحولی دانشگاه علوم توانبخشی تا پایان اردیبهشت تهیه شود رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از همه معاونت های دانشگاه، خواست حداكثر تا پایان اردیبهشت ماه، برنامه تحول مربوط به بخش خود را تهیه كنند.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حمیدرضا خانكه در ابتدای نشست هیات رئیسه كه با حضور همه اعضا برگزار شد، حلول ماه رمضان را تبریك گفت و با التماس دعا در این ماه عبادت و نیایش، گفت: ان شاالله با همكاری یكدیگر و با انرژی در كنار هم، تحول لازم را در دانشگاه ایجاد كنیم.

وی با مروری بر اهم فعالیت های مهم و سختی كار در یك سال گذشته كه برغم عدم دریافت بموقع منابع و اعتبارات لازم، بخش های مهمی از برنامه ها اجرا شد، گفت: با تمام كمبود منابع، خدا را شكر جزو معدود دانشگاه هایی بودیم كه مطالبات و حقوق همكاران بموقع پرداخت شد.

خانكه به خواست وزیر بهداشت برای ایجاد تحول در بخش های مختلف اشاره و دكتر «شاه محمدی» را كه مسئولیت های مختلف در حوزه سلامت داشته، به عنوان مسئول دفتر تحول دانشگاه معرفی كرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری دز ابتدای سال جدید و نامگذاری امسال، به عنوان «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: با وجود افرادی كه سابقه فعالیت در زمینه دانش بنیان را دارند، امسال فرصتی برای تمركز بخش پژوهش بر این موضوع است.

وی افزود: اساتید و دانشجویان بویژه دانشجویان تحصیلات تكمیلی روی این موضوع فعال شوند و همه كمك كنند تا دانشگاه به شكوفایی برسد. تاسیس دو پژوهشكده سلامت اجتماعی و سیاستگذاری توانبخشی در برنامه امسال معاونت پژوهشی قرار داد.

خانكه انتظار از بخش آموزش را تحول همه جانبه ذكر كرد و گفت: دانشجویان دكتری باید فعالیت بیشتری داشته باشند، اعضای هیات علمی حضور بیشتری در مراكز داشته و ارتباط بسیار خوب با دانشجویان داشته باشند، مدیران گروه های آموزشی به دانشجویان ساكن در خوابگاه ها سركشی كنند و با آنان ارتباط برقرار كنند، و اساتید با تجربه، هدایت كارهای پژوهشی را بعهده بگیرند.

وی افزود: گروه مدیریتی از نمایندگان معاونت آموزش و دكتر حسینی برای جذب هیات علمی تشكیل شود و این موضوع را آغاز كنند، ضمن آنكه رشته های بین رشته ای و دوره هایی جهت بهره گیری از امكانات آموزشی در پژوهش و پژوهشی در آموزش تعریف شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص انتظارات از معاونت دانشجویی، اظهار داشت: باید راهكارهای مشاركت بیشتر دانشجویان در امور دانشگاه اندیشیده شود و در سال جدید، تبدیل خوابگاه امام حسین (ع) به خوابگاه متاهلین پیگیری و اجرا شود.

در ادامه این نشست دكتر مسعود فلاحی خشكناب معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاكید مقام معظم رهبری بر گسترش فعالیت های دانش بنیان را یادآور شد و گفت: در تعطیلات نوروزی، برنامه ای را تدوین كردیم تا با شروع بكار دانشگاه توسط مدیران زیرمجموعه تكمیل شود.

فلاحی افزود: آنچه در این برنامه مورد توجه قرار گرفته، لازمه تحول نه فقط در ادغام آموزش با درمان و حضور بیشتر اساتید در مراكز درمانی است، بلكه شرط ایجاد تحول، ادغام سه حوزه آموزش، درمان و پژوهش و انتقال اطلاعات آموزش و درمان به پژوهش است.

وی افزود: تحقیقات در مركز روانپزشكی رازی گسترش می یابد، ضمن آنكه در زمینه كمیت مراكز تحقیقات باید از طریق جذب هیات علمی برای تقویت این مراكز اقدام شود و برای ارتقای كیفیت مراكز تحقیقاتی، نسبت به تقویت بنیه علمی و تخصصی و همچنین توانمندی اجرایی هیات علمی اقدام خواهیم كرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی خاطرنشان كرد: طی روزهای اخیر، با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و مدیران زیرمجموعه این معاونت صحبت شده است و برای اجرای برنامه ها، از حمایت وزارت بهداشت استفاده خواهیم كرد.

در ادامه، دكتر محمدرضا خدایی اردكانی مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم توانبخشی پیشنهاد تاسیس مركز یا پژوهشكده ای متشكل از مراكز سایكوز، اعتیاد و علوم رفتاری را داد، ضمن آنكه ارائه خدمات نوین روانپزشكی مانند روانپزشكی سالمندان و همكاری گروه های مختلف تخصصی با گروه روانپزشكی دانشگاه، را پیشنهاد داد.

دكتر سعید خانجانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی در ادامه این نشست خاطرنشان كرد: دو هفته قبل از عید نوروز، پاكسازی و نظافت خوابگاه ها و تامین برخی اقلام جهت پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه ها انجام شده است.

وی گفت: آخرین آمار دانشجویان پذیرش شده تا روز 14 فروردین ماه، 200 نفر بوده است كه با توجه به مصوبه ستاد ملی كرونا و ابلاغ وزارت بهداشت برای حضور دانشجویان در كلاس های درس، تعداد دانشجویان ساكن در خوابگاه ها نیز تا 700 نفر افزایش خواهند یافت.

خانجانی گفت: در مرحله اول دانشجویان اولویت دار از سه مقطع تحصیلی در خوابگاه ها پذیرش می شوند و در مرحله بعد، ظرفیت های خالی خوابگاه ها به دانشجویانی كه فقط اجرای پایان نامه را از امور تحصیلی خود دارند، اختصاص می یابد تا از یك تا سه ماه فرصت اقامت در خوابگاه استفاده كرده و تا پایان تابستان، مرحله ارائه پایان نامه را به اتمام برسانند.

در ادامه، دكتر سیدعلی حسینی، دكتر حسن شاكری و دكتر ابراهیم موسوی پیشنهاداتی در ارتباط با «برنامه تحول دانشگاه، نامگذاری سال جاری، تدوین برنامه تولید دانش بنیان با همكاری گروه های تخصصی، استمرار آموزش مجازی در كنار آموزش حضوری، آمادگی در وضعیت بحرانی، تامین خوابگاه متاهلین و گسترش پایگاه های سلامت روان در سطح شهر تهران» را ارائه دادند.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی نیز تشكیل قرارگاهی را از نمایندگان دانشگاه های علوم پزشكی و وزارت علوم را برای تعاملات بهتر و بیشتر با یكدیگر در جهت رفع مشكلات كشور پیشنهاد داد و افزود: می توان در تعاملات مستقیم با دیگر دانشگاه ها در زمینه های مختلف بویژه توانبخشی، فعالیت های خوبی را داشت.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۱۸ - ۱۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۶