دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات بیمه سلامت به ساكنان مناطق حاشیه ای سیستان و بلوچستان
 
سرپرست اداره كل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: طرح بیمه حاشیه نشین در شهرها یكی از برنامه های توسعه نظام سلامت در دولت سیزدهم بوده و هدف آن برخورداری 100درصدی همه قشرهای مردم جامعه از خدمات نظام بیمه سلامت است.
ارائه خدمات بیمه سلامت به ساكنان مناطق حاشیه ای سیستان و بلوچستان شهركی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات و مناطق كم برخوردار در استان اظهار كرد: بسیاری از ساكنان محلات كم برخوردار در شهرها ممكن است از اینكه می توانند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند كه می طلبد اطلاع رسانی مطلوبی در این زمینه انجام شود.

وی تصریح كرد: برهمین اساس با تشكیل یك كارگروه در استانداری ، تصمیم گیری لازم برای فراخوان شناسایی افراد داده می شود تا این خانوارها زیرپوشش بیمه قرار گیرند و در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشك خانواده اقدام های لازم در خصوص خدمات به بیمه شدگان صورت می پذیرد.

شهركی بیان كرد: با اجرای این طرح بهره مندی همه قشرهای مردم از خدمات بیمه ای و نظام سلامت ، شرایط را برای پیشگیری از بیماری ها و كاهش هزینه های درمانی به دنبال خواهد داشت.

سرپرست اداره كل بیمه سلامت استان خاطرنشان كرد: كارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات كم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران با حضور جانشین وزیر كشور تشكیل شده و اقدام های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: برای اجرای این برنامه كارگروهی به عنوان كارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل هفت عضو ازجمله بیمه سلامت، استانداری، دانشگاههای علوم پزشكی، كمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان تشكیل خواهد شد .

شهركی با تاكید بر نظام سلامت محور و براساس اولویت پیشگیری بر درمان افزود: با اجرای این طرح افراد بیشتری در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت و به صورت مستمر آمار افراد فاقد پوشش بیمه ای در مناطق و محلات كم برخوردار استان رصد خواهد شد.

سرپرست اداره كل بیمه سلامت استان در ادامه بیان داشت:هم اكنون تعداد افراد زیرپوشش بیمه سلامت استان دو میلیون و دویست هزار نفر است كه از این تعداد یك میلیون 500هزار نفر روستایی و 465هزار نفر هم تحت پوشش بیمه سلامت همگانی می باشند.

وی تصریح كرد: 90 درصد هزینه های بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی بیمه شدگان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود .

وی گفت: این اداره كل در راستای بیمه افراد حاشیه نشین در سه نقطه حاشیه شهر زاهدان از طریق دفترتسهیلگری و با حضور مدیر كل امور اجتماعی استانداری با هماهنگی ادارات بهزیستی و كمیته امداد و دانشگاه علوم پزشكی اقدام به بیمه كردن بیمه شدگان و خدماتی چون فشارخون ،ویزیت توسط پزشكان همكار بیمه سلامت و تزریق واكسن اقدام به استقرار میز خدمت جهادی كرده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۶ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰