دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

تفكر محرومیت زا باید تغییر كند
 
با بیان اینكه محرومیت فكری برخی از مدیران سبب محرومیت اجتماعی و فرهنگی مردم شده است، گفت: تفكر محرومیت زای مدیران را باید به تفكر محرومیت زدا تبدیل كرد.
تفكر محرومیت زا باید تغییر كند مریم حسینی شامگاه شنبه 20 فروردین در جلسه كمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر شیراز كه با حضور نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این كمیسیون گفت: این كمیسیون از ابتكارات دوره ششم شورا است كه برای تحقق اهداف این دوره ایجاد شده است.

او با بیان اینكه اكثر جلسات كمیسیون با حضور دستگاه های حمایتی و متولیان امر محرومیت زدایی تشكیل می شود، افزود: بخش عمده از اهداف این شورا محرومیت زدایی است و این كمیسیون نیز به رفع محرومیت، كاهش سكونتگاه های غیررسمی، مهارت آموزی بانوان بدسرپرست و بی سرپرست با همكاری گروه های جهادی می پردازد.

رئیس كمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر شیراز با بیان اینكه نقشه مهندسی فرهنگی فارس به ویژه بحث عدالت اجتماعی و حمایت از گروه های جهادی به عنوان یك سند بالادستی مورد نظر است، افزود: در این راستا بازدیدهای خصوصی از مناطق و ارتباط حضوری با مردم را سرلوحه كار قرار دادیم.

حسینی با بیان اینكه الحاقات روستاها نیز به صورت ویژه ای مورد توجه كمیسیون بوده است، عنوان كرد: به عنوان نمونه؛ مسائل روستای گردخون بررسی شده چون بیشترین آسیب را این منطقه داشته و گزارش به استانداری، نمایندگان و دفتر امام جمعه نیز داده شده است.

او با بیان اینكه محرومیت فكری برخی از مدیران سبب محرومیت اجتماعی و فرهنگی مردم شده است، عنوان كرد:
تفكر محرومیت زای مدیران را باید به تفكر محرومیت زدا تبدیل كرد چراكه در رفع محرومیت مقام معظم رهبری فرد یا دستگاه خاصی را متولی نمی كند بلكه آن را وظیفه ای همگانی می دانند.

حسینی با بیان اینكه اگر مسئولان امهال یا كوتاهی دارند باید تعیین تكلیف شود و اگر مشكل قانونی است باید از طریق نمایندگان اصلاح شود، گفت: محرومیت ها و آسیب های ناشی از این محرومیت ها به شیراز سرایت خواهد كرد كه نمونه آن نیز در آبان 98 رخ داد و بیشترین اغتشاش از این مناطق به وقوع پیوست.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینكه 3 قشر جمعیت در روستاهای اطراف شیراز ساكن هستند، افزود: دسته نخست مهاجران هستند، دسته دیگر اتباع خارجی و دیگری شیرازی هایی هستند كه به دلیل مشكلات اقتصادی به حاشیه پناه بردند كه این گروه ها با تضادهای فرهنگی و رفتاری و بعضا اقتصادی با هم درگیر هستند.

حسینی درباره الحاق 6 روستا به شیراز و تاكیداتی كه از گذشته در این باره وجود داشته است، افزود: براساس طرح پژوهشی تلاش بر این است كه تا بتوانیم به طور جدی الحاقی انجام نشود، چرا كه پیوست های اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی و غیره برای الحاق لازم است.

رئیس كمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر با بیان اینكه جلسات متفاوتی برگزار و كارگروهی در شهرداری برای احصای وظایف دستگاه های مرتبط تشكیل شده و می شود، گفت: همچنین سند محرومیت زدایی برای شهر شیراز باید تشكیل شود.

حسینی با بیان اینكه زیرساخت های رفع محرومیت ها مثل كارگاه های مهارت افزایی در دستور كار قرار گرفته است، افزود: پایش لحظه ای تغییر كاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و تلاش برای تدوین سند بهداشت روان برای رسیدن به خانواده متعالی از دیگر اقداماتی است كه باید انجام شود.

او با بیان اینكه این كمیسیون نوپا و تجمیعی از وظایف دیگر كمیسیون ها است، ابراز امیدواری كرد كه با همكاری همه بتواند در رفع محرومیت ها و سیاستگذاری سال آتی به خوبی عمل كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۷:۰۵ - ۲۱/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵