دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

14 شركت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه ایجاد شد
 
كرمانشاه- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: طی چهار سال گذشته موفق به كسب رتبه اول فناوری دانشگاه های علوم پزشكی تیپ 2 كشور، تاسیس و راه اندازی پارك فناوری سلامت دانشگاه، افزایش تعداد شركت های دانش بنیان به 14 مورد و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی تمام وقت و پاره وقت شده ایم.
14 شركت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه ایجاد شد كرمانشاه- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: طی چهار سال گذشته موفق به كسب رتبه اول فناوری دانشگاه های علوم پزشكی تیپ 2 كشور، تاسیس و راه اندازی پارك فناوری سلامت دانشگاه، افزایش تعداد شركت های دانش بنیان به 14 مورد و ایجاد 200 فرصت اشتغالزایی تمام وقت و پاره وقت شده ایم.

دكتر «رضا خدارحمی» روز شنبه به ایرنا افزود: باتوجه به انتخاب شعار سال، توسعه فضای در اختیار شركت های فناور از 80 متر به بیش از 400 متر مربع، افزایش تعداد واحدهای فناور از 25 به 69 و افزایش قراردادهای ارتباط با صنعت از 11 فقره به میزان 27 میلیارد ریال به بیش از 40 فقره با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فناوری سلامت دانشگاه در این راستا است.

وی اظهار داشت: واحد انتقال تكنولوژی و راه اندازی دفتر مالكیت فكر (كانون پتنت ایران) نیز در راستای توسعه زیرساخت های تشكیلات ایجاد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: اكنون تعداد اختراعات مركز رشد فناوری سلامت 144 مورد است كه در چهار سال گذشته نصف این رقم ثبت شده و در این مدت ما موفق شده ایم فروش 10 میلیارد ریالی خود را به 210 میلیارد ریال برسانیم.

وی اضافه كرد: باتلاش های صورت گرفته، 26 مجوز تولید محصولات برای شركت های عضو مركز رشد فناوری سلامت دریافت شده كه پنج پروانه بهره برداری، استانداردهای ایزو 9001 و 13485 و تاییدیه سازمان انرژی اتمی برای تولید ماسك های N99 و N100 از این جمله اند.

خدا رحمی عنوان كرد: تاكنون تاییدیه GMP از سازمان غذا و داروی كشور برای تولید ماده اولیه داروهای پرامی پكسول و دونپزیل توسط شركت نیكان اكسیر نیز دریافت شده است.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در سه دوره المپیاد در رشته كارآفرینی در نظام سلامت آموزش داده شده اند و یك مدال برنز و 2 دیپلم افتخار توسط دانشجویان كسب شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه افزود: باتوجه به نقش آفرینی شركت های فناور عضو مركز رشد فناوری سلامت در حوزه مقابله با كرونا نیز می توان به تولید محصولاتی مانند ماسك های سه لایه، ماسك های n95 و n99، دستگاه تولید دستكش، یخچال پرتابل، صفحه كلید صوتی آسانسور و دستگاه نوبت دهنده غیرلمسی اشاره كرد.

وی در پایان گفت: بیش از 50 شركت تولیدی در حوزه سلامت فعالیت می كنند كه 9 شركت در حوزه تولید داروهای شیمیایی، 2 شركت در حوزه خدمات سلامت، هفت شركت در حوزه صنایع غذایی و مواد بهداشتی، 17 شركت در حوزه تجهیزات سلامت، پنج شركت در حیطه كیت های تشخیصی، چهار شركت در زمینه داروهای گیاهی، پنج شركت در حوزه بهداشت محیط و كشاورزی و چهار شركت در حوزه محصولات حاصل از ارتباط با صنعت و جامعه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه 9 دانشكده دانشكده های پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشكی و دانشكده پرستاری سنقر و كلیایی دارد.

90 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است كه از این تعداد 18 رشته در مقطع PHD (دكترای تخصصی) است و 20 رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دكترای عمومی (پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی)، 29رشته كارشناسی ارشد، 22 رشته كارشناسی و یك رشته كاردانی است.

این دانشگاه همچنین 552 عضو هیأت علمی دارد. 668 دانشجوی خارجی نیز در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از 1300 مقاله در دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه تولید و منتشر می شود.

برچسب ها
- شركت دانش بنیان
- اشتغال زایی
- كرمانشاه
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۳۹ - ۲۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۱