دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

هدف ما توانمندسازی و اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار است
 
باباوردی محوریت این موسسه را توانمندسازی و اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار دانست و گفت: در این موسسه فعالیت هایی برای مددجویان و عموم جامعه تحت عنوان شعار «شادی به توان تو» برای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می شود.


باباوردی محوریت این موسسه را توانمندسازی و اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار دانست و گفت: در این موسسه فعالیت هایی برای مددجویان و عموم جامعه تحت عنوان شعار «شادی به توان تو» برای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می شود.

«سحر باباوردی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، با بیان اینكه موسسه نیكوكاران شریف یك مجموعه كشوری است كه از آغاز به كار شعبه مشهد آن یك سال و نیم می گذرد ؛ افزود: این موسسه حامی خانم های سرپرست خانوار، كودكان بی سرپرست و بدسرپرست و كودكان فلج مغزی است.

سرپرست شعبه مشهد موسسه نیكوكاران شریف محوریت این موسسه را توانمندسازی و اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار دانست و افزود: در این موسسه یك سری فعالیت ها برای مددجویان و یك سری فعالیت ها برای عموم جامعه تحت عنوان شعار «شادی به توان تو» برای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی غرفه ای در صیاد شیرازی تحت عنوان «سین هشتم» از 13 تا 23 اسفند ماه سال گذشته برای فروش دست سازه های این بانوان؛ گفت: بخشی از فعالیت این نمایشگاه، فروش دست سازه های مددجویان از جمله محصولات مربوط به ایام عید و سفره هفت سین مانند سبزه ، المان های سال ، كارهای نمدی و دست سازه های دیگر بود.

باباوردی بیان كرد: چون محوریت فعالیت های موسسه بر مبنای اشتغال زایی است، یك سری كلاس ها و دپارتمان روانشناسی برای مددجویان برگزار می شود كه در این دپارتمان افراد علاوه بر روان كاوی، استعداد یابی می شوند و بعد از استعداد یابی در كلاس های فنی و حرفه ای و كارگاه هایی كه خود برگزار می كنیم، شركت می كنند و پس از آزمون، مدرك می گیرند.

وی تصریح كرد: صفر تا 100 هزینه ها را موسسه پرداخت می كند، مواد اولیه در اختیار مددجویان قرار می دهیم و بعد از تولید محصول، مشتری اول آن خود هستیم و بعد از آن این محصولات برای فروش در یك سری نمایشگاهها و غرفه ها و یك سایت و یك پیج به اسم «نیكو شو» قرار می گیرد و تمام سود برای خود مددجویان است.

سرپرست شعبه مشهد موسسه نیكوكاران شریف بیان كرد: این موسسه اكنون 1400 خانوار تحت حمایت دارد كه بخشی از اینها خانم های سرپرست خانوار و بخشی نیز بچه های بی سرپرست و بد سرپرست و یك سری از بچه های بیمار با هر نوع بیماری و با هر نوع كم توانی می باشند. همچنین به كودكان فلج مغزی كه هیچ مجموعه ای به اینها رسیدگی نمی كند و بیمه ای ندارند، مجموعه ما خدمات كار درمانی ، گفتار درمانی ، فیزیوتراپی و عمل های جراحی ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: موسسه نیكوكاران شریف یك مجموعه مردم نهاد، غیر انتفاعی و غیر دولتی است كه تحت نظارت پلیس امنیت فعالیت می كند. بخشی از هزینه های از سمت هیئت مدیره و بخشی دیگر از طریق خیرین و حامیان پرداخت می شود، ما یك مجموعه ی حمایتی هستیم كه بخش بیماران ما تحت عنوان «فرشته ها» و بخش خانم های سرپرست خانوار و كودكان بی سرپرست و بدسرپرست تحت عنوان «نیكوكاران شریف» خدمات رسانی می نماید.

باباوردی با اشاره به حمایت برخی از ارگان ها و نهادهای خصوصی و دولتی از جمله شهرداری مشهد بعد از تاسیس موسسه در مشهد؛ افزود: یك سری شركت های خصوصی در گذشته با ما همكاری داشتند اما بعد از شیوع كرونا به دلیل عدم شرایط مناسب برای برگزاری سمینار، وبینار و برنامه های خاصی، جذب حامی كاهش پیدا كرده است. البته در دوران كرونا برنامه وبیناری در خصوص روانشناسی و تغذیه كودكان برای قرنطینه برگزار شد.

وی تصریح كرد: تیم هایی چون تیم پزشكی، آرایشگری و... نیز به صورت داوطلبانه با ما همكاری می كنند، ما در اسفند ماه سال گذشته برای بهداشت جذامی ها از یك سری آرایشگر داوطلب استفاده كردیم، همچنین در كارناوال های شادی نیز تیم هایی در مناطق محروم، برنامه های كتابخوانی برای بچه های كار برگزار كردند.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۲۲:۳۰ - ۲۵/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۳