دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

واكسیناسیون 92 و 95 درصدی دانش آموزان و معلمان
 
رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی با اشاره به اینكه واكسیناسیون و رعایت پروتكل های بهداشتی، ابتلا به ویروس كرونا را بسیار كاهش می دهد، از حضور 86 و ...

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی با اشاره به اینكه واكسیناسیون و رعایت پروتكل های بهداشتی، ابتلا به ویروس كرونا را بسیار كاهش می دهد، از حضور 86 و 98 درصدی دانش آموزان و معلمان در مدارس و واكسیناسیون 92 و 95 درصدی دانش آموزان و معلمان خبر داد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در گفتگوی رادیویی با برنامه پارك شهر رادیو تهران در مورد بازگشایی مدارس اظهار كرد: بازگشایی مدارس كار بسیار بزرگ و منسجمی بود كه با تصمیم ستاد ملی كرونا و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت و برنامه ریزی های این فرآیند از دی ماه سال گذشته صورت گرفته بود.

وی با اشاره به كاری كه در مورد بازگشایی مدارس در سایر كشورهای دنیا اتفاق افتاده بود، اظهار كرد: بازگشایی مدارس در بسیاری از كشورها از یك سال قبل شروع شده بود و علت آن هم این موضوع بود كه بسته بودن مدارس آسیب های جدی به دانش آموزان وارد می كند.

وی ادامه داد: درصد بالای واكسیناسیون شرایط امنی را برای بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش ها فراهم می آورد و این درصد بالا باعث شد تا تصمیم به بازگشایی مدارس صورت گیرد. هم اكنون نیز مدارس با رعایت پروتكل های بهداشتی به فعالیت حضوری خود ادامه می دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: آموزش غیر حضوری مدارس باعث افت تحصیلی، كاهش پوشش تحصیلی، افزایش نابرابری های آموزشی و آسیب های روحی و روانی دانش آموزان شده بود و زندگی مدارس و كارگروهی در مدارس تعطیل شده بود.

رئیس سازمان مدارس و مراكز غیر دولتی گفت: رعایت پروتكل های بهداشتی باعث می شود تا انتقال ویروس كرونا 85 درصد كاهش یابد و بر همین اساس مدارس با تاكید بر رعایت پروتكل های بهداشتی بازگشایی شده است. همچنین واكسیناسیون دانش آموزان نیز به كاهش انتقال ویروس كرونا منجر شده است، به طوری كه 92 درصد دانش آموزان بالای 12 سال دوز اول واكسن و 85 درصد دانش آموزان دوز دوم واكسن را تزریق كرده اند و 95 درصد معلمان هم واكسن تزریق كرده اند. همچنین 86 درصد دانش آموزان و 98 درصد معلمان و كادر آموزشی در مدارس حضور دارند.

وی ادامه داد: از دلایل اصلی عدم حضور دانش آموزان در مدارس، هشت درصد به دلیل نگرانی از ویروس كرونا، 55 درصد سایر نگرانی ها و مسافرت، 37 درصد عدم همراهی با برنامه های آموزشی است كه از اولیا و معلمان می خواهیم تا حضور جدی در مدارس تا پایان سال تحصیلی داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به اینكه آزمون های خرداد ماه به صورت حضوری خواهد بود، اظهار كرد: با شروع آموزش ها از بهار امسال، دانش آموزان و معلمان آمادگی كامل برای این آزمون ها داشته باشند. حضور 86 درصدی دانش آموزان در مدارس نشان از علاقه مندی و آمادگی دانش آموزان و خانواده های آنان برای شروع آموزش های حضوری و آمادگی برای امتحانات پایان سال تحصیلی دارد.
منبع خبر:
پایگاه دولت
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۲۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵