دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳

ثبت نام وام های ضروری و ویژه دكتری آغاز شد
 
تهران- ایرنا- ثبت نام دانشجویان برای دریافت وام های ضروری و ویژه دكتری در درگاه دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.
ثبت نام وام های ضروری و ویژه دكتری آغاز شد تهران- ایرنا- ثبت نام دانشجویان برای دریافت وام های ضروری و ویژه دكتری در درگاه دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بر اساس اعلام پیشن صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه، مبلغ وام ویژه دكتری ماهانه 800 هزار تومان بود كه از اول سال 1401 به یك میلیون تومان افزایش یافت.

دانشجویان از امروز (شنبه 27 فروردین ماه) تقاضای خود را برای 6 ماه نخست سال به منظور دریافت 6 میلیون تومان وام ویژه دكتری ثبت كنند. این وام پس از ثبت درخواست ها و بررسی آن توسط كاربران حوزه رفاه، حداكثر یك هفته بعد پرداخت می شود.

وام ضروری یكی دیگر از وام های این صندوق برای رفاه دانشجویان است كه ثبت نام آن از امروز در درگاه دانشجویی این صندوق آغاز شد. این وام با توجه به درخواست دانشجویان، مبالغ مختلفی دارد.

25 اردیبهشت ماه مهلت پایانی ثبت نام وام ها

فرآیند ثبت نام دانشجویان برای دریافت دیگر وام ها نظیر شهریه، دكتری، تحصیلی و ودیعه مسكن از بهمن ماه 1400 آغاز شد و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد كارشناسی یك میلیون و 950 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل این مقطع تحصیلی سه میلیون و 900 هزار تومان تصویب شده بود به همین نسبت، وام شهریه برای دانشجویان كارشناسی ارشد نیز 2 میلیون و 600 هزار تومان و برای دانشجویان كارشناسی یك میلیون و 300 هزار تومان است.

وام ودیعه مسكن متأهلی به دانشجویان همه مقاطع تحصیلی به شرط یك بار پرداخت در طول هر مقطع تحصیلی پرداخت می شود. بر این اساس، در تهران وام ودیعه مسكن متأهلی 32 میلیون و 500 هزار تومان، در كلان شهرها 26 میلیون تومان و در سایر شهرها 19 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است. مهلت ثبت نام این وام ها 25 اردیبهشت به اتمام می رسد.

دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی مراكز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشكده های فنی و حرفه ای می توانند این وام را دریافت كنند. همچنین دانشجو باید متأهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای كد رهگیری باشد. به دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیم سال تحصیلی مجاز، وام مسكن تعلق نمی گیرد.

در صورتی كه زوجین دانشجو باشند فقط یكی از آنها می تواند از وام مسكن بهره مند شود.

به گزارش ایرنا، مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این از تصویب اعتبار 200 میلیارد تومانی وام شهریه دانشجویان تحت حمایت كمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی ازسوی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

برچسب ها
- صندوق رفاه دانشجویان
- دانشجو
- وام دانشجویی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۲۷/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۱