دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

تشكل ها حمایت گر خادمان شهدا در مسیر خدمت رسانی كیفی هستند
 
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در نشست با تشكل های شاهد و ایثارگر استان قم گفت: در مسیر خدمت رسانی هرچه كیفی و در خور شان به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشكل ها در كنار بنیاد قرار دارند.
تشكل ها حمایت گر خادمان شهدا در مسیر خدمت رسانی كیفی هستند

به گزارش ایثار واحد استان قم، حجت الاسلام حسن هنرمند در نشست با تشكل های شاهد و ایثارگر استان قم كه با حضور معاون فرهنگی و رئیس اداره آموزش، نخبگان و تشكل ها برگزار شد، افزود: فعالیت تشكل های ایثارگر در مسیر نشر ارزشهای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گره گشایی از مسایل خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

وی ادامه داد: تشكل های صنفی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی همگی در راستای خدمت به ایثارگران مشاوران امین و راهنمای بنیاد و در واقع حمایت گر خادمان به شهدا و ایثارگران در مسیر خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام هنرمند اضافه كرد: تحقق اهداف بنیاد در مسیر خدمت در خور شان و شایسته و اثر گذار و ترویج فرهنگ ایثاروشهادت با گروههای ایثارگری چون تشكل ها، نخبگان و معتمدین معین میسر می شود.

وی اضافه كرد: تشكل ها را در كنار خود می دانیم، فعالیت تشكل ها در راستای اهداف بنیاد است، این نیروهای ایثارگری فعال ظرفیت مناسبی برای خدمت به ایثارگران در طرح های سالمند یاری، دیدارها و برگزاری برنامه ها هستند.

حجت الاسلام هنرمند همچنین با استماع سخنان مسئولان تشكلها گفت: طی دو سال و نیمی كه درخدمت جامعه هدف استان قم هستم، تلاش كردم ارتباط با تشكل ها را حفظ كنم و از نظرات و راهنمایی آنان نهایت استفاده را داشته باشم.

وی افزود: اجرای برنامه اردوهای یكروزه با استفاده از ظرفیت فضاهای موجود در استان، اخذ سهمیه محدود برای سفر زیارتی والدین شهدا، تلاش برای راه اندازی مجتمع توانبخشی ایثار، بروز رسانی كمیسیونها، پیگیری اختصاص زمین در شهركت قدس و زین الدین بخشی از خدماتی است كه پیگیری شده است.

در این جلسه مسئولان تشكلها نیز به ایراد سخن پرداختند و از برنامه های سالجاری گفتند و نظرات و پیشنهادات خود را ارایه كردند.

تشكل ها ظرفیتی مهم در كنار بنیاد

حجت الاسلام غلامرضا ساكت، مسئول تشكل طلاب و فضلای جانباز حوزه علمیه قم در این جلسه گفت: تشكل ها ظرفیت دارند بخشی از فعالیت های بنیاد را با توجه به محدودیت نیرو و حجم گسترده خدمات عهده دار شوند و بیش از پیش در خدمت به جامعه ایثارگر باشند و ورود تشكل های ایثارگر درمسیر خدمت رسانی اثر بخش خواهد بود.

تشكل پیام آوران ایثار در مسیر تحقق جهاد تبیین است

حجت الاسلام مجتبی حداد از تشكل پیام آوران ایثار اشاره كرد: همانگونه كه مقام معظم رهبری بر مساله جهاد تبیین تاكید داشتند این تشكل نقش ارزنده ای در این راستا داشته و با انتقال سینه به سینه ناگفته های دفاع مقدس گام موثری در این راستا در مدارس، دانشگاهها، حوزه ها و مراكز فرهنگی و گلزارها دارند. امسال برنامه روایتگری درماه مبارك رمضان هر روزه در گلزارها برگزار و بعد از این ماه مبارك نیز هفته ای یكبار در گلزارها ادامه خواهد داشت و این برنامه تاكنون با استقبال جوانان روبرو بوده است. هم اكنون آمادگی داریم افراد مستعد و علاقه مند را برای بحث روایتگری آموزش دهیم.

وظیفه تشكل های ایثارگری حمایت از ارزشهایی است كه برایش خون دادیم

حسن میرزایی از انجمن جانبازان نخاعی اظهار داشت: امروز بخاطر كمرنگ شدن فعالیت های فرهنگی شاهد گسترش ضد ارزشها در جامعه هستیم. انقلاب اسلامی برای احیای ارزشها شكل گرفت و امروز دشمن تلاش گسترده ای برای تخریب این ارزشها دارد و ما نباید منفعل عمل كنیم. وظیفه تشكل های ایثارگری در این بین حساس تر است.

تشكل ها در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سید سعید رضا چاوشی، مسئول تشكل قمر بنی هاشم(ع) بر لزوم حمایت از تشكل ها اشاره كرد و گفت: در زمان كرونا با افت فعالیت تشكل ها روبرو بودیم. اما امروز با دولت جدید و با افت شیوع كرونا فعالیت های فرهنگی و قرآنی نیز در حال گسترش است و در نمایشگاه تخصصی قرآن، گروه قمر بنی هاشم (ع) اجرای برنامه دارد و ان شا الله در نیمه دوم سال اعزام هایی نیز داشته باشیم. تمام فعالیت های قرآنی

صیانت از ارزشها با گسترش تشكل ها محقق می شود

ناصر كریمی، مسئول تشكل آزادگان استان قم نیز به برگزاری شش جلسه در سال گذشته از سوی این تشكل اشاره كرد و افزود: پیش از این مطلبی منتشر كردم با عنوان خدمات متقابل انقلاب و تشكل ها، انقلاب با حضور توده ها شكل گرفت، اما امروز این نیروها می بایست به صورت منسجم تر و در قالب تشكل های انقلابی فعال شده و در مسیر صیانت از ارزشها گام بردارند. لذا تعداد تشكل های موجود به ویژه در حوزه ایثارگری بخصوص در قم باید افزایش یابد.

تشكل والدین شهدا در سراسر كشور گسترش یابد

ابوالفضل جهانگیر زاده، مسئول تشكل والدین شهدا نیز تاكید كرد: با توجه به شرایط كرونایی مدتی فعالیت این گروه با توجه به شرایط حساس والدین و كهولت سن ایشان تقریبا غیر فعال شد و با شرایط بهتر برنامه ریزی در سال جدید صورت می گیرد. این تشكل اولین جلسه پیشگامان بصیرت و مدافعان ولایت بعد فتنه 88 در سالن دارالشفا مدرسه فیضیه برگزار و طی چند سال گذشته در دفتر مقام معظم رهبری در قم جلسات خود را ادامه داده است. ضروری است با حمایت بنیاد این تشكل كه از سالهای بعد از دفاع مقدس در قم و در سالهای اخیر در اهواز تشكیل شده، در سایر استانها نیز فعال شود.

وی همچنین با توجه به كهولت سن والدین خواستار سهمیه سالانه برای سفر زیارتی مشهد این قشر ارزشمند ایثارگر شد.

تیم تیرو كمان جانبازن روشندل ثبت جهانی شود

قدرت اله شفیعی، مسئول انجمن خانه نور ایرانیان بصیر نیز اشاره كرد این تشكل هیاتی بنام حضرت رقیه (س) راه اندازی كرده و در ایام سال با دعوت از عموم برنامه های مذهبی برگزار می كند. این گروه علاوه بر فعالیت تشكل در زمینه تیرو كمان نیزفعالیت دارد و در ایران تنها در قم و در جهان حدود هشت كشور تیرو كمان نابینایان فعال بوده و لازم است، تیم قم در سطح جهانی ثبت شود تا بتوانیم در مسابقات بین المللی حضور یافته و افتخار آفرین شویم.

در پایان این جلسه با حضور مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و معاون فرهنگی بنیاد استان و مدیركل بهزیستی استان كه مسئول تشكل فرزندان شهدای استان نیز است از تشكل های ایثارگری تقدیر صورت گرفت.
   تاریخ: ۱۴:۱۵ - ۲۸/۰۱/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴