دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

اشتغال و مسكن دو ركن اساسی برای مددجویان كمیته امداد
 
رییس كمیته امداد امام خمینی (ره): اشتغال و تهیه مسكن برای مددجویان دو اولویت مهم كمیته امداد است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز قزوین، بختیاری در گفتگوی ویژه خبری شبكه قزوین با اشاره به تهیه مسكن برای مددجویاناشتغال و مسكن دو ركن اساسی برای مددجویان كمیته امداد این نهاد گفت: كل واحد های مسكونی در نظر گرفته شده برای مددجویان قزوین 377 واحد مسكونی است كه امروز 120 واحد مسكونی در شهرك مهرگان به مددجویان این نهاد واگذار شد.

وی اعلام كرد: باقی مانده این واحد ها تا خرداد 1400 به آنان تحویل داده می شود.

رییس كمیته امداد امام خمینی با اشاره به خدمات كمیته امداد ادامه داد: در طرح شهید رجایی كه سالمندان مشمول آن هستند و برای كسانی كه بیماری صعب العلاج دارند مادام العمر این نهاد خدمات ارائه می دهد اما برای باقی مددجویان به دنبال توانمند سازی، اشتغال پایدار و خود كفایی هستیم.

بختیاری گفت: امسال این نهاد 204 هزار اشتغال ایجاد كرده است و طی تدبیری كمیته امداد از مدد جویان كار آفرین تا سه سال حمایت می كنیم تا خود كفا شوند.

وی اعلام كرد : از سال 73 تا 97 ، 750 هزار خانوار خود كفا و از پوشش كمیته امداد خارج شده اند.

رییس كمیته امداد با اشاره به رتبه یك استان قزوین در ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: سهمیه این استان ایجاد 4 هزار و 880 شغل بود كه تا كنون 6 هزار و 600 واحد شغل ایجاد شده و این میزان تا پایان سال به 7 هزار شغل خواهد رسید.

بختیاری در ادامه از همه ی مسئولان ، رسانه ها و عوامل موثر در این موفقیت قدردانی كرد.

وی با اشاره به طرح راهبران شغلی از سال گذشته گفت: راهبران شغلی فرهیختگان و شركت های دانش بنیان هستند كه مدد جویان كمیته امداد را تحت آموزش، مهارت آموزی و تعلیم قرار می دهند و این طرح در اشتغالزایی بسیار موفق بوده است.

رییس كمیته امداد در ادامه به فرش دستبافت تولیدی مددجویان كمیته امداد اشاره و بیان كرد: به لحاظ برخورداری از كیفیت، طراحی، نوع نخ و تنوع در بافت، از سوی سازمان مالكیت معنوی جهانی با عنوان برند «احسان» ثبت جهانی شد.

بختیاری گفت: نشان احسان به عنوان اولین علامت جمعی فرش با همكاری مركز مالكیت معنوی قوه قضاییه و ثبت سازمان جهانی مالكیت معنوی به كمیته امداد اهدا شد.

وی تصریح كرد: محصول تولیدی مدد جویان به خوبی بازاریابی و كارآفرین ما در این حوزه هم حمایت می شود.

به گفته رییس كمیته امداد؛ 63 درصد جامعه هدف كمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند و برای توانمندی این قشر، اشتغال خانگی را در دستور كار قرار دادیم تا با دغدغه ی كمتر در كنار فرزندان خود مشغول به كار شوند.

وی در ادامه گریزی به بحث تهیه مسكن برای مددجویان زد و گفت: این قشر به هیچ عنوان امكان تهیه مسكن ندارند و در سبد حمایتی ما بحث مسكن پر هزینه ترین است اما آرامش را به مددجویان هدیه می كند.

به گفته رییس كمیته امداد كشور؛ 200 هزار مددجو مسكن ندارند و در این زمینه 50 میلیون تومان وام به مددجویان از طریق بانك مسكن داد می شود كه طی 15 سال باز پرداخت می كنند.

بختیاری ادامه داد: برای ساخت 10 هزار واحد مسكونی هم با بنیاد مستضعفان و بنیاد مسكن تفاهم نامه امضا كرده ایم.

وی اعلام كرد: 5 هزار میلیارد تومان برای مسكن بهزیستی پیش بینی كردیم و برنامه ما این است كه برای 5 سال آینده خانواده بدون مسكن نداشته باشیم و اولویت ما ایتام و خانواده 5 نفر به بالا هستند.

رییس كمیته امداد كشور در ادامه از كمك های مردمی سخن گفت و افزود: سال گذشته كمك های مردم 50 میلیارد تومان بود و امسال به 97 میلیارد تومان رسید.

بختیاری گفت: در بحث جهیزیه و تبلت هم مردم خیر بسیار كمك كردند.

وی افزود: امسال 12 میلیارد تومان سود افراد تحت تكفل در تولید نوغان بود و ما تلاش داریم ، بهترین كیفیت در تولیدات كمیته امداد وجود داشته باشد.
   تاریخ: ۲۲:۱۳ - ۲۹/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۰