دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

دانشجویان شاهد نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ ایثارگری دارند
 
تبریز-ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: دانشجویان فرزند شهید و ایثارگران نقش مهم و تعیین كننده ای در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها دارند.
دانشجویان شاهد نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ ایثارگری دارند تبریز-ایرنا- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: دانشجویان فرزند شهید و ایثارگران نقش مهم و تعیین كننده ای در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه ها دارند.

جابر ابوالفتح زاده روز چهارشنبه در جلسه رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشكی تبریز، افزود: با توجه به شرایط فرهنگی حاكم بر كشور و تلاش دشمنان برای زدودن فرهنگ ایثار از جامعه، رسالت فرزندان شاهد و ایثارگر در خصوص ترویج این فرهنگ بیش از دیگر دانشجویان است.

وی با تأكید بر ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و به خصوص در محیط های فرهنگی و علمی، اظهار داشت: در این راستا با نشر و پخش آثار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس می توان این فرهنگ اصیل و اسلامی را به نسل های آینده به خوبی انتقال داد.

ابوالفتح زاده ادامه داد: قانون نگاه جامعی به كلیه مسائل فرهنگی و آموزشی ستاد شاهد و دانشجویی داشته است و در این مسیر حمایت های مناسب مادی و معنوی از دانشجویان فرزند شهدا و جامعه ایثارگری می شود كه این حمایت ها باید تقویت و بیشتر شود.

رییی دانشگاه علوم پزشكی تبریز نیز در این جلسه در خصوص طرح های پیشنهادی از جمله فعال سازی طرح استاد مشاور، گفت: این قبیل طرح ها باید در دانشگاه به صورت منظم و منطبق با آیین نامه ها اجرایی شود كه در این راستا به یاری سایر دستگاه ها از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز داریم.

بهمن نقی پور درباره ارتقای تحصیلی و توانمند سازی دانشجویان فرزند شاهد و ایثارگران، اظهار كرد: ارتقا باید ابعاد مختلف اعم از آموزش، پژوهش و مسایل اجتماعی، فرهنگی و تحقیقاتی را در برگیرد تا به نتایج شایسته برای توسعه كشور دستی یابیم.

وی همكاری بیش از پیش دانشگاه علوم پزشكی تبریز با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را مورد تاكید قرار داد و افزود: اهتمام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط تنگاتنگ با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جزو اولویت های خاص دانشكاه است.

نقی پور با بیان اینكه بیش از یكهزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در مجموعه های دانشگاه علوم پزشكی تبریز مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان در دانشكده های پزشكی، داروسازی، دندانپزشكی، پیراپزشكی، تغذیه، بهداشت، توانبخشی، پرستاری و سایر بخش ها مشغول تحصیل بوده و حتی در رشته های ارشد و PHD نیز ما دانشجو داریم.

برچسب ها
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- آذربایجان شرقی
- دانشجو
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۲ - ۰۷/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۹