دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

دوركاری هیچ تاثیر منفی بر بهره وری ندارد
 
یك مطالعه جدید نشان می دهد كه دوركاری برخلاف تصور برخی از مردم و مدیران، هیچ تاثیر منفی بر بهره وری كاركنان ندارد.
دوركاری هیچ تاثیر منفی بر بهره وری ندارد به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، یك خبر خوب برای كسانی كه از كار كردن در خانه لذت می برند، منتشر شده است. طبق بیانیه ای كه یك تیم تحقیقاتی از دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس منتشر كرده است، مطالعه جدید آنها نشان می دهد دوركاری نه تنها بر بهره وری كاركنان تاثیر منفی ندارد، بلكه حتی انعطاف پذیری كاركنان و شركت شان نیز ممكن است از طریق كار از راه دور افزایش یابد.

ارزیابی بهره وری كاركنان در طول طوفان "هاروی"

دوركاری در ایام شیوع بیماری كرونا چیزی بود كه بسیاری از مردم در سراسر دنیا آن را تجربه كردند. این موضوع به ویژه در هنگام بلایای طبیعی و سایر رویدادهایی كه منجر به جابجایی محل كار می شود نیز پیگیری می شود.

اكنون این مطالعه به طور خاص، داده های كاركنان را قبل، در حین و بعد از وقوع طوفان "هاروی" در ایالات متحده ارزیابی كرده است.

آنچه محققان دریافتند این بود كه استفاده از رایانه در طول این طوفان كاهش یافت، اما 7 ماه پس از وقوع آن به سرعت به سطح قبل از طوفان بازگشت.

"بندن" كه مدیر مركز ارگونومی دانشكده است، می گوید: در آینده، درصد بیشتری از نیروی كار درگیر نوعی از فعالیت های اداری به سبك دوركاری خواهند بود.

تقریباً همه كارمندان مورد بررسی در این مطالعه دقیقاً به همان سطح خروجی و بهره وری رسیده بودند كه قبل از طوفان "هاروی" انجام می دادند. اكنون این یك پیام بزرگ برای كارفرمایان است، زیرا اخیرا بحث هایی جدی را پیرامون اینكه آیا كاركنان باید بتوانند از راه دور یا در یك برنامه تركیبی كار كنند یا نه، مشاهده می كنیم.

بررسی آسیب های محل كار

این مطالعه با بررسی علل آسیب های محل كار، فراتر از ارزیابی بهره وری عمل كرده است. محققان دریافتند كه برای كاركنان مهم است كه به طور منظم استراحت كنند تا از نظر كاری آسیب نبینند.

"بندن" می گوید: تحقیقات ما می گوید كه اگر در مدت زمانی معین با روش تكراری و سرعت معینی كار كنید، احتمال آسیب دیدگی ناشی از آن كار یا اصطلاحا زده شدن از آن كار بیشتر است. اما اگر در بازه های كوتاه تر كار كنید یا مدت زمان كار را دستخوش تغییر كنید یا ویژگی های شخصیتی خاصی مانند وضعیت بدنی خود را تغییر دهید، احتمال اینكه در انجام كارهای خود دچار مشكل شوید، كمتر است.

"بندن" تا آنجا پیش می رود كه به كارفرمایان پیشنهاد می دهد كارمندان خود را تشویق كنند تا قبل از اتمام كارشان به طور منظم استراحت كنند و به نوعی دوباره شارژ شوند. وی استدلال می كند كه این كار باعث می شود نیروی كار سالم تر و كارآمدتری داشته باشند.

وی می گوید: افرادی كه استراحت های توصیه شده را انجام دادند در مجموع بازدهی و بهره وری بیشتری داشتند. آنها در واقع كارهای بیشتری انجام دادند. ما باید این را بیاموزیم، باید به مردم در مورد آن آموزش دهیم و سپس باید به مردم كمك كنیم كه این كار را انجام دهند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۷:۵۰ - ۱۹/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵