دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمت به 1671 بیمار تالاسمی، در 25 مركز درمانی فارس
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز از شناسایی و خدمت رسانی به هزار و 671 بیمار تالاسمی در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه خبر داد.
مهرداد شریفی گفت: از مجموع بیماران تالاسمی شناسایی شده در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه، یك هزار و 9 بیمار به تالاسمی ماژور مبتلا هستند كه 488 نفر از آنان را بانوان و 521 نفر را مردان تشكیل می دهند.

دكتر شریفی گفت: شهرستان های شیراز، داراب، مرودشت، كازرون و نور آباد ممسنی به ترتیب بیشترین آمار بیماران مبتلا به تالاسمی را به خود اختصاص داده اند.

معاون درمان دانشگاه از مركز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز به عنوان مركز جامع تالاسمی دانشگاه نام برد و گفت: در حال حاضر 933 بیمار مبتلا به تالاسمی در این مركز تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه گفت: بر اساس شیوه نامه حمایتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج، خدماتی مانند ویزیت تخصصی و فوق تخصصی، تامین دارو های آهن زدا، تزریق خون، شنوایی سنجی و بینایی سنجی، مشاوره روانشناسی و روانپزشكی، تصویربرداری پزشكی، خدمات دندانپزشكی، آزمایش و خدمات توانبخشی به این گروه از بیماران در مراكز درمانی زیر مجموعه دانشگاه ارائه می شود.

او گفت: با تلاش و پیگیری بیش از پیش اداره بیماران خاص معاونت درمان و همكاری معاونت غذا و داروی دانشگاه، اقدامات لازم برای رفع چالش های بیمارن تالاسمی موجب هرچه بهتر كردن كیفیت زندگی بیماران تالاسمی شود.
   تاریخ: ۲۰:۵۸ - ۱۸/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳