دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

اشتغال مهم ترین دغدغه بانوان معلول سیستان و بلوچستان
 
ابراهیم خاشی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: رسالت انجمن معلولین جسمی حركتی شوق پرواز زاهدان شناسایی و توانمند سازی معلولین نخبه جسمی حركتی شامل دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، ورزشكاران، هنرمندان، كارآفرینان ،مبتكران معلول موفق و توانمند استان است.

عضو هیئت مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان افزود: انجمن معلولین جسمی حركتی شوق پرواز زاهدان تحقیقات میدانی در حوزه بانوان معلول شهر زاهدان انجام داده كه حاصل آن و شناسایی بانوان تحصیلكرده،هنرمند و همچنین بررسی دغدغه ها و مشكلات این قشر بود.

وی در این خصوص تصریح كرد: دغدغه 95 درصد جامعه بانوان معلول در استان سیستان و بلوچستان مربوط به كار و  اشتغال، عدم فرهنگ سازی و پذیرش بانوان معلول در سطح شهر و در میان افراد عادی جامعه است.

مدیر عامل انجمن معلولین جسمی و حركتی شوق پرواز زاهدان خاطر نشان كرد: بستر شكوفایی و بروز استعداد ها و  توانایی های بالقوه معلولین  از طریق مشاركت و حمایت خیّرین،نیكوكاران و دستگاه های دولتی و غیردولتی و میّسر خواهد شد.

خاشی با بیان اینكه تا كنون به معلولین تحصیلكرده، ورزشكار،هنرمند و فعال استان در میادین مختلف بها داده نشده است گفت: مسئولین استانی و كشوری پیگیر مشكلات و موانع رشد و ترقی معلولین استان باشند و تلاش كنند تا ظرفیت های بالقوه و توانمندی های معلولین به منصه ظهور برسد.

وی در ادامه افزود: نبود اشتغال، هزینه های بالای درمان و توانبخشی، عدم مناسب سازی و اجرای مبلمان شهری،موضوع مهم عدم فرهنگ سازی و پذیرش افراد معلول در جامعه و عدم باور پذیری استعدادها و مهارت ها و همچنین بی توجهی به حقوق معلولین در جامعه از جمله مشكلات مهم معلولین سیستان و بلوچستان است.

عضو هیئت مدیره جامعه معلولین سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از اقدامات خبرگزاری فارس در راستای انعكاس اخبار و مشكلات جامعه معلولین استان گفت: همكاری و مشاركت فعال رسانه ها خصوصا رسانه ملی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در شهرستان ها نقش بسزایی در انعكاس و مرتفع شدن مشكلات معلولین دارد.

خاشی با بیان اینكه رسانه ها عصای مستحكم معلولین برای ارتباط با مسوولین و جامعه هستند گفت: گسترش كار فرهنگ سازی پذیرش معلولین و ارائه آموزش های لازم در جامعه هدف تنها از طریق مشاركت و همیاری رسانه ها امكان پذیر است.

وی خاطرنشان كرد: در انجمن معلولین جسمی و حركتی شوق پرواز زاهدان طرح ها و برنامه های خوبی برای معلولین استان داریم كه نیازمند حمایت و نگاه ویژه دستگاهای دولتی و غیردولتی و خیّرین نیك اندیش است.

انتهای پیام/3139
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۱۴ - ۱۸/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۶