دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

ثبت ركورد كاشت حلزون شنوایی در كشور/ بیمه ها پول پروتز حلزون شنوایی را نمی دهند
 
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی از انجام 1430 عمل كاشت حلزون شنوایی در سال 1400 خبر داد و گفت: كمتر از بیست درصد از بودجه های مصوب برای خرید پروتز به هیات امنا تخصیص یافته است.


سید حسین صفوی گفت: در تاریخ بیست و نه ساله كاشت حلزون شنوایی در كشور، تعداد پروتز های حلزون شنوایی تحویلی از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی به مراكز كاشت حلزون سراسر كشور در سال گذشته، یك ركورد محسوب می شود.

وی افزود: دست یابی به ركورد فوق در شرایطی محقق شده كه در سال 1400، كشور با سه خیزش بزرگ همه گیری ویروس كووید-19 مواجه شده بود و به دلیل آماده باش اكثر تخت های بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به این بیماری، عملا بخش های كاشت حلزون كشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بودند. با این وجود هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت پاسخ گویی به نیاز های درمانی بیماران ناشنوای كاندید عمل كاشت حلزون شنوایی، با تلاشی مضاعف نسبت به تامین پروتز های مورد نیاز برای انجام این اعمال اقدام نمود.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی هم چنین در خصوص نحوه تامین این تعداد پروتز گفت: با توجه به محدودیت سنی جراحی های كاشت حلزون شنوایی، تمركز و تلاش هیات امنای صرفه جویی ارزی بر تامین به موقع پروتز حلزون شنوایی است، اما آنچه در این مسیر باعث كندی حركت می شود، عدم تخصیص اعتبارات مصوب كاشت حلزون شنوایی در قانون بودجه سالانه كشور به هیات امنای صرفه جویی ارزی است.

صفوی گفت: در طی هفت سال گذشته 7950 پروتز حلزون شنوایی از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی به مراكز كاشت حلزون سراسر كشور تحویل شده، ولی كمتر از بیست درصد از بودجه های مصوب برای خرید پروتز به هیات امنا تخصیص یافته و سازمان های بیمه گر نیز برای پوشش بیمه تجهیزات و خدمات مربوطه به این اعمال اقدامی نكرده اند و عملا هیات امنا یك تنه سعی در انجام این خدمات با بهترین كیفیت دارد.

وی بیان كرد: با همراهی سازمان های بیمه گر و سایر ارگان های ذیربط و همچنین تخصیص به موقع بودجه های مربوطه امكان تامین تعداد مكفی پروتز برای بیماران در نوبت انتظار این اعمال فراهم شود.
   تاریخ: ۱۰:۴۴ - ۲۰/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲