دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

مجوز راه اندازی مركز كاشت حلزون شنوایی در یزد صادر شد
 
یزد- ایرنا - مدیر گروه ENT دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد از اخذ مجور مركز كاشت حلزون در این استان خبر داد و گفت: این مركز به زودی در بیمارستان شهید رهنمون یزد راه اندازی می شود.
مجوز راه اندازی مركز كاشت حلزون شنوایی در یزد صادر شد یزد- ایرنا - مدیر گروه ENT دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد از اخذ مجور مركز كاشت حلزون در این استان خبر داد و گفت: این مركز به زودی در بیمارستان شهید رهنمون یزد راه اندازی می شود.

دكتر محمدحسین برادران فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مركز شامل بخش های شنوایی سنجی، گفتار درمانی، كار درمان و كاشت حلزون شنوایی است.

وی با اشاره به فعالیت این مركز در زمینه تشخیص بیماران ناشنوا و بازتوانی كودكان ناشنوا اظهار كرد: با پیگیری های مداوم مسوولان دانشگاه، اساتید و كارشناسان حوزه مذكور، مجوز مركز توانبخشی كاشت حلزون گوش را برای بیمارستان دولتی شهید دكتر رهنمون دریافت كه سه یا چهار ماه دیگر، مجوز عمل را كسب و فعالیت آن آغاز می شود.

دكتر برادران فر خاطرنشان كرد: با كسب مجوز كاشت حلزون، از تردد و سفر پر هزینه بیماران به دیگر استان ها جلوگیری می شود و تمام اقدامات قبل، حین و بعد از عمل نیز در اتاق عمل و بخش ENT بیمارستان رهنمون انجام خواهد شد.

فوق تخصص گوش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد پیش از این ، هزینه پروتز كاشت حلزون شنوایی را بین 12 تا 15 هزار دلار اعلام كرد كه توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی پرداخت میشود و آنچه بیمار باید پرداخت كند تقریبا 6 میلیون تومان همراه با هزینه های توانبخشی بعد از عمل كاشت است.

دكترمحمد ماندگاری، حس بینایی و شنیداری را مهمترین حس های پنج گانه انسان دانست و گفت: شنوایی، دریچه ارتباط انسان با انسان دیگر است و از این حس بعنوان زبان ارتباط یاد میشود و این نشان از اهمیت حس شنوایی در ارتباطات اجتماعی است.

وی لازمه ایجاد این ارتباط شنیداری و گفتاری را سیستم شنیداری مناسب و سالم دانست و افزود: محرومیت از حس شنیداری فقط یك معلولیت ایجاد نمی كند بلكه شامل 2 معلولیت می شود.

دكتر ماندگاری، تعبیر كاهش ارتباط ناشی از ناشنوایی به "كند ذهنی" را ناصحیح دانست و یادآور شد: این تعبیر منجر به بروز برخی اثرات روانی و اجتماعی منفی در فرد و خانواده وی می شود.

وی توصیه سازمان جهانی بهداشت در این حوزه را پیشگیری، تشخیص و غربالگری، آموزش های عمومی در زمینه روش های محافظت از شنوایی اعلام كرد و گفت: میزان ناشنوایی در كودكان در بدو تولد در جهان از یك تا سه نفر در هر هزار تولد و در ایران 2.7 در هر هزار تولد می باشد.

به گفته وی 446 میلیون ناشنوا در جهان وجود دارد كه 34 میلیون نفر آنها اطفال هستند.

چهار هزار و 394 معلول ناشنوا و كم شنوا در استان یزد وجود دارد كه تحت پوشش سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

برچسب ها
- دانشگاه علوم پزشكی
- یزد
- كم شنوایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۴ - ۲۰/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۳