دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

وب دا - مراسم بزرگداشت برنامه ملی كاشت حلزون شنوایی برگزار شد
 
مراسم بزرگداشت برنامه ملی كاشت حلزون شنوایی همزمان با هفته سلامت سال، در مركز آموزشی-درمانی امیراعلم برگزار شد.
همزمان با هفته سلامت؛ مراسم بزرگداشت برنامه ملی كاشت حلزون شنوایی برگزار شد
مراسم بزرگداشت برنامه ملی كاشت حلزون شنوایی همزمان با هفته سلامت سال، در مركز آموزشی-درمانی امیراعلم برگزار شد.



به گزارش وبدا، همزمان با هفته سلامت 1401 به منظور بزرگداشت برنامه ملی كاشت حلزون شنوایی، مراسمی با حضور دكتر حسن واعظی، رییس مركز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و مهندس سیدحسین صفوی، رییس هیات امنا صرفه جویی ارزی و دكتر متصدی، مدیر طرح در مركز آموزشی درمانی امیراعلم برگزار شد.

دكتر واعظی در این مراسم گفت: با توجه به رویكرد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در بحث كاشت حلزون شنوایی و نتایج قابل توجه درمان كودكان ناشنوا كه موجب رفع معلولیت این كودكان و افزایش بهره وری نیروی انسانی در جامعه می شود، در نظر است این برنامه در سال 1401 با برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت، همكاری اداره كل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، حمایت سازمان بیمه سلامت ایران و هیات امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با همكاری مراكز كاشت حلزون سراسر كشور، تقویت شود.

وی افزود: بیشترین نتایج درمانی حاصل از كاشت حلزون درصورت انجام درمان به موقع زیر 4 سال به دست می آید و به همین منطور برنامه ریزی به موقع برای درمان كودكان از اهمیت خاصی برخوردار است.

دكتر واعظی گفت: با تقویت این برنامه، كلیه موالید ناشنوای نیازمند كاشت حلزون، در صورت داشتن شرایط عمل و تایید كمیته كشوری كاشت حلزون و اساتید برجسته كشوری در این كمیته، تحت عمل جراحی و درمان به موقع قرار گرفته و از معلولیت آنها پیشگیری خواهد شد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم از مركز كاشت حلزون این بیمارستان بازدیدی به عمل آمد و مقرر شد كه راهكارهای مورد نیاز برای رفع چالش های موجود در حوزه كاشت حلزون شنوایی شامل كاهش صف انتظار بیماران، حمایت های مالی به همراه پوشش بیمه و ثبت نام بموقع بیماران متقاضی كاشت حلزون توسط معاونت درمان در كمیته كشوری طرح و تصویب شود. همچنین منابع مالی برنامه كاشت حلزون شنوایی ( تهیه پروتز، به روز رسانی، تعمیر قطعات موردنیاز) توسط هیات امناء صرفه جویی ارزی تامین و پرداخت شود.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۸:۴۴ - ۲۲/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰