دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

16 هزار معلول بیمه سلامت دارند
 
محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار كرد: در تفاهم نامه منعقده بین سازمان بهزیستی كشور و بیمه سلامت كه در راستای اجرای ماده 6 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت منعقد شد، وزارت بهداشت مكلف است پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت مورد حمایت سازمان بهزیستی را به گونه ای تأمین كند كه علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات توانبخشی جسمی و روانی نیز ارائه دهد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان از بهره مندی بیش از 7 هزار و 500 نفر از افراد دارای معلولیت مورد حمایت بهزیستی از هشت خدمت توانبخشی ستاره دار خبر داد و گفت: معلولانی كه دارای دفترچه معتبر از بیمه سلامت هستند می توانند از هشت خدمت ستاره دار كاردرمانی، توانبخشی، آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعك، ارزیابی و كنترل دوره ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط كلامی یا پردازش شنوایی كه قبلاً تحت پوشش بیمه سلامت نبود، برخوردار شوند.

وی با بیان اینكه در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر از افراد مورد حمایت بهزیستی دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت هستند، افزود: مددجویان در صورتی می توانند دفترچه سازمان بهزیستی را دریافت كنند كه هیچ دفترچه فعالی نداشته باشند.

محمدی یادآور شد: همه اطلاعات مددجویان سازمان بهزیستی در سامانه ای به نام «ارمغان» بارگذاری می شود و افراد دارای معلولیت، افراد بی بضاعت، زنان سرپرست خانوار و ... كسانی هستند كه واجد شرایط دریافت خدمات از سازمان بهزیستی هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار مورد حمایت بهزیستی اظهار كرد: نزدیك به یك هزار و 400 زن سرپرست خانوار مورد حمایت بیمه اجتماعی و بیمه روستایی و عشایری هستند و این مددجویان علاوه بر خدمات درمانی می توانند از امكانات بیمه بازنشستگی، فوت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده كنند.

وی در ادامه به حمایت های بیمه ای بهزیستی به منظور تثبیت اشتغال های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و كارفرمایی اشاره و تصریح كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون به 437 نفر از افراد مورد حمایت، مبلغ بیش از 400 میلیون تومان در قالب بیمه خویش فرمایی و كارفرمایی و به 38 نفر از افراد مورد حمایت شاغل در بخش های غیردولتی نیز بیش از یك میلیارد و 600 میلیون ریال كمك هزینه ارتقای كارآیی معلولان پرداخت شده است.

انتهای پیام/73005/ق
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۲:۳۶ - ۰۱/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴