دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

آموزش های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی كشور گنجانده شود
 
سنندج- ایرنا- استاندار كردستان گفت: در نظام آموزشی كشور باید آموزش های امدادی هلال احمر گنجانده شود و دانش آموزان و كودكان از سنین پایه با این نهاد آشنا شده و كمك های اولیه و امدادی را فرا گیرند.
آموزش های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی كشور گنجانده شود سنندج- ایرنا- استاندار كردستان گفت: در نظام آموزشی كشور باید آموزش های امدادی هلال احمر گنجانده شود و دانش آموزان و كودكان از سنین پایه با این نهاد آشنا شده و كمك های اولیه و امدادی را فرا گیرند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی كوشا روز شنبه در دیدار با مدیرعامل، معاونان، امدادگران و اعضای جمیعت هلال احمر استان كردستان كه به مناسبت یكصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در كشورمان برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان در مدارس ما باید با جمعیت هلال احمر به عنوان یك نهاد امدادگر و خدمتگذار مردم بیشتر آشنا شوند و آموزش های اولیه امدادی را از همان سنین كودكی فرا گیرند تا در زمان حوادث بتوانیم میزان تلفات را به حداقل برسانیم.

وی با تاكید بر اینكه یكی از وظایف ما توسعه ارزش های انسانی در جامعه است، افزود: در این راستا باید تلاش شود جذب نیروهای جوان و نوجوان در مجموعه هلال احمر بیشتر شود.

استاندار كردستان ادامه داد: در فرهنگ اسلامی ما مقوله حق الناس بیشتر از حق الله مورد تاكید قرار گرفته است كه در این زمینه كار امدادگران هلال احمر خدمت به مردم و یكی از مصایق ارزشمند حق الناس است.

وی اضافه كرد: خدمت در هلال احمر توفیق بزرگ و افتخار مباركی است كه نصیب هر كسی نمی شود و امدادگران این جمعیت این افتخار بزرگ را به نام خود ثبت كرده اند.

زارعی كوشا در ادامه با بیان اینكه در مدت حضورم در استان تاكنون یكی از مجموعه هایی كه بسیار خوب در این مدت فعالیت داشته مجموعه هلال احمر بوده است، افزود: در برف سنگین دی ماه سال گذشته و ایام نوروز امسال این مجموعه بسیار خوب پای كار بود و شبانه روزی به مردم خدمت رسانی كرد.

وی از این نهاد خواست همچنان با قوت به مسیری كه در پیش گرفته ادامه دهد و در این راه مجموعه دولت نیز آنچه را كه در توان داشته باشد، از آنها حمایت خواهد كرد.

استاندر كردستان در پایان با اشاره به رشد 30 برابری پذیرش مسافران در اماكن اقامتی استان در نوروز امسال نسبت به سال گذشته، گفت: لازمه رشد و توسعه استان، خلق ثروت و افزایش درآمد خانوارهای آن، تقویت حوزه گردشگری است كه در این راه مجموعه هلال احمر نیز بسیار می تواند بخش گردشگری را یاری رساند.

فعالیت 750 نفر امدادگر سازمان یافته در كردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر كردستان نیز در این دیدار گفت: 13 پایگاه ثابت امداد و نجات شامل 10 پایگاه جاده ای و سه پایگاه هوایی، كوهستان و واكنش سریع با 140 تیم عملیاتی و 750 نفر امدادگر سازمان یافته در استان كردستان مشغول به فعالیت هستند.

آموزش های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی كشور گنجانده شود

پیام جلالی افزود: در حوزه جوانان این جمعیت 6 هزار نفر عضو هستند و 140 كانون نیز در بخش های دانش آموزی، دانشجویی، آزاد و غیره در استان دایر است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر كردستان در حوزه داوطلبان، سه هزار نفر داوطلب سازماندهی شده را در عضویت خود دارد و یكی از استان های پیشقدم در امور خیر در كشور است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر كردستان گفت: مركز توانبخشی این جمعیت نیز بیش از 30 سال سابقه خدمت رسانی به مردم و جانبازان را دارد كه اخیرا مركز سقز نیز راه اندازی شده است.

وی در ادامه سخنان خود چندین درخواست را مطرح كرد كه یكی از آنها تقویت و افزایش پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان با اختیار گذاشتن اماكن بلا استفاده ادارات به صورت امانی بود.

جلالی همچنین خواستار اختصاص اعتباراتی به مجموعه هلال احمر برای راه اندازی پایگاه های بیشتر از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان شد و گفت: با توجه به اینكه ویروس كرونا بعد از 2 سال در جامعه فروكش كرده است انتظار داریم در تابستان امسال شاهد افزایش ورود مسافران به استان باشیم كه در این راستا نیز در صورت اختصاص اعتبارات توانایی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را خواهیم داشت.

آموزش های امدادی هلال احمر در نظام آموزشی كشور گنجانده شود

در پایان این جلسه، استاندار كردستان به صورت افتخاری به عضویت جمعیت هلال احمر استان درآمد و كارت داوطلبی و لباس این جمعیت به وی اهدا شد.

برچسب ها
- اسماعیل زارعی كوشا
- كردستان
- سنندج
- امداد و نجات
- استانداری كردستان
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۳۹ - ۲۴/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵