دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

14 درصد از سهم بستری استان مركزی مربوط به تامین اجتماعی است
 
اراك - مدیركل درمان تامین اجتماعی استان مركزی گفت: 14 درصد از سهم بستری استان مركزی مربوط به تامین اجتماعی است در حالی كه سهم تامین اجتماعی در كشور 11 درصد است.
14 درصد از سهم بستری استان مركزی مربوط به تامین اجتماعی است اراك - مدیركل درمان تامین اجتماعی استان مركزی گفت: 14 درصد از سهم بستری استان مركزی مربوط به تامین اجتماعی است در حالی كه سهم تامین اجتماعی در كشور 11 درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سهرابی ظهر دوشنبه در نشست خبری و افتتاح مركز فیزیوتراپی و بخش نوزاد بیمارستان تأمین اجتماعی شهید چمران ساوه با اشاره به جایگاه تأمین اجتماعی اظهار كرد: تأمین اجتماعی بزرگترین و اولین خریدار خدمت در كشور است و انواع خدمات درمانی را به بیماران ارائه می كند و مابقی نیازهای درمانی مردم این استان، از طریق بخش خصوصی و دولتی انجام می شود.

وی افزود: شهرستان ساوه با توجه به صنعتی بودن جز شهرهای مهاجر پذیر بوده به همین منظور كمبود پزشك متخصص رادیولوژی در این شهر همچون سایر نقاط كشور احساس می شود.

مدیركل درمان تأمین اجتماعی استان مركزی تصریح كرد: 14 درصد از سهم بستری استان مركزی مربوط به تأمین اجتماعی است در حالی كه سهم تأمین اجتماعی در كشور 11 درصد است و این میزان افزایش استان مركزی به دلیل شرایط صنعتی و نیاز درمانی این استان است.

سهرابی با اشاره به سه رادیولوژیست فعال در ساوه گفت: اكنون سه رادیولوژیست فعال در این شهرستان ارائه خدمت می كنند اما با توجه به جمعیت و شرایط مهاجر پذیری جوابگوی نیاز درمانی ساوه نیست.

وی عنوان كرد: سال گذشته علی رغم اینكه رهبر معظم انقلاب بودجه ای برای درمان كرونا تخصیص داده بودند اما تأمین اجتماعی از این بودجه محروم بود و 130 میلیارد تومان بابت خرید داروی رمدسیور مربوط به بیماران كرونایی متضرر شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۰۰ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸