دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

افزایش 20 درصدی تعداد بیمه شدگان ورزشی در كشور تا پایان امسال
 
رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی از پیش بینی افزایش حدود 20 درصدی تعداد بیمه شدگان ورزشی كشور تا پایان سال خبر داد.
افزایش 20 درصدی تعداد بیمه شدگان ورزشی در كشور تا پایان امسال دكتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی عصر امروز در مجمع سالیانه هیات پزشكی ورزشی خراسان شمالی، اظهار كرد: تا پیش از بیماری كرونا حدود 3 میلیون نفر دارای بیمه ورزشی بودند كه وقوع این بیماری سبب شد تعداد ورزشكاران بیمه ورزشی شده به كمتر از یك میلیون ورزشكار برسد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 2 میلیون و 600 هزار ورزشكار در كشور دارای بیمه ورزشی هستند، افزود: پیش بینی می شود با فروكش كردن بیماری كرونا و افزایش فعالیت های ورزشی، تعداد ورزشكاران دارای بیمه ورزشی به حدود 3 میلیون نفر برسد.

وی بر ضرورت ایجاد بیمه اصلی برای ورزشكاران نیز تاكید كرد و گفت: ورزشكاران چون شغل دیگری ندارند نیازمند بیمه هستند كه در سطح ورزش مغفول مانده است.

نوروزی ادامه داد: ورزشكاران به ویژه ورزشكاران حرفه ای اگر تا زمانی كه در اوج هستند مشكلی برای آن ها پیش بیاید به آن ها كمك می شود اما اگر دوران قهرمانی و حرفه ایشان تمام می شود تازه متوجه مشكلات می شوند كه مهمترین آن بیمه است.

رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی با بیان اینكه مسئولیت ما بیمه كردن ورزشكاران نیست، خاطرنشان كرد: خدمت ما این است كه ورزشكاران كارت خدمات درمانی بگیرند و 30 سال است كه با مبلغی ناچیز از ورزشكاران پشتیبانی می كنیم. در عین حال پیگیر این موضوع نیز هستیم.

وی توسعه خدمات پزشكی ورزشی در تمام مناطق كشور و توجه ویژه به نقاط كمتر توسعه یافته را از اهداف اصلی این فدراسیون دانست و اظهار كرد: خدمات و تجهیزات فیزیوتراپی با همكاری هیات های پزشكی ورزشی در بسیاری از استان ها به ورزشكاران ارائه می شود.

دبیر هیأت پزشكی ورزشی خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار كرد: هیأت پزشكی ورزشی استان به دنبال مكانی برای تجهیزات فیزیوتراپی و احداث كلینیك ورزشكاران است.

یزدان اعظمی فرد، با توجه به برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی گفت: برگزاری دوره های ماساژ، آموزش كمك های اولیه به مربیان، خدمات درمانی، فیزیوتراپی و پوشش مسابقات از جمله برنامه هایی است كه هیأت پزشكی ورزشی طی امسال برگزار خواهد كرد.

وی افزود: با توجه به مناسبت های تاریخی، هیأت پزشكی ورزشی ایستگاه های سلامت را با انجام تست های غربالگری، فشار خون، قند و وزن برگزار می كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۰ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱