دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

10 كودك سمنانی به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شد
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مژگان دلشاد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان ظهر امروز در نشست تشریح عملكرد این اداره، تعداد مددجویان تحت حمایت بهزیستی شهرستان سمنان را دو هزار و 980 نفر به تفكیك یك هزار و 837 مرد و یك هزار و 143 نفر زن بیان كرد.

وی گفت: سال گذشته، 379 پرونده توانبخشی در كمیسیون اداره بهزیستی شهرستان سمنان مورد بررسی و از این تعداد، 328 پرونده مورد تأیید كمیسیون حمایت بهزیستی قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان در حوزه شبه خانواده، تعداد خانه های نگهداری كودكان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در شهرستان را دو خانه عنوان كرد و افزود: در این دو خانه، 36 فرزند از خدمات نگهداری آموزشی بهره مند می شوند.

دلشاد اضافه كرد: با بررسی و برگزاری كمیته های فرزندخواندگی در سال گذشته، 10 كودك به متقاضیان واگذار شد و 9 فرزند مقیم در مركز با شرایط حمایتی و سنی به زندگی مستقل هدایت شدند.

وی در حوزه زنان سرپرست خانوار گفت: 245 خانواده در سمنان مستمری ماهانه از بهزیستی دریافت می كنند كه در سال گذشته با همكاری و همراهی اداره فنی و حرفه ای سمنان، برای 100 نفر از این بانوان دوره آموزشی كسب وكار و اشتغال خانگی برگزار و برای 234 نفر نیز دوره های آموزشی پیشگیری از معلولیت ها برگزار شده است.

دلشاد تعداد افراد خدمت گیرنده در حوزه درمان اعتیاد را در سال گذشته یك هزار و 593 نفر بیان كرد كه تعداد 45 نفر بهبودیافته در این حوزه برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی شدند و برای 190 مورد یاری برگ به منظور كمك هزینه درمان اعتیاد صادر شده است.

وی تعداد افراد آموزش داده شده در طرح پیشگیری از اعتیاد محله محور در شهرستان سمنان را 168 نفر، كودكان مورد غربالگری بینایی را پنج هزار و 100 نفر، نوزادان مورد غربالگری شنوایی را دو هزار و 479 نوزاد و كودكان سه تا پنج سال مورد ارزیابی غربالگری شنوایی را 143 كودك در سال گذشته عنوان كرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان، دوره های آموزشی برگزارشده برای آحاد جامعه در سال گذشته را در این شهرستان 200 نفر؛ آموزش پیش از ازدواج 282 نفر، زندگی خانوادگی 195 نفر و مهارت های زندگی 50 مادر باردار بیان كرد.

دلشاد خدمات ارائه شده در حوزه مسكن در شهرستان سمنان را در سال 1400 به تعداد 14 نفر در قالب كمك بلاعوض خرید مسكن به 9 نفر، كمك بلاعوض خرید مسكن برای ایتام دو نفر، كمك بلاعوض احداث مسكن یك نفر، كمك بلاعوض احداث مسكن ایتام یك نفر و كمك بلاعوض اجاره مسكن به یك نفر اعلام كرد.

وی تعداد افراد معرفی شده از جامعه هدف به منظور دریافت تسهیلات اشتغال و كارآفرینی به بانك های عامل را 66 نفر ذكر كرد كه از این تعداد، 58 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

انتهای پیام/74001/م/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۵۲ - ۰۲/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۸