دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

افتتاح مجتمع بزرگ 7 هزار متری ورزشی و درمانی معلولان
 
به همت خیرین و مشاركت معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولین در غرب تهران افتتاح شد.
افتتاح مجتمع بزرگ 7 هزار متری ورزشی و درمانی معلولان به همت خیرین و مشاركت معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولین در غرب تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاحیه مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولین بهشت امام رضا، یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی، در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون اجتماعی ستاد، مدیران عامل بنیاد بركت و مؤسسه بهشت امام رضا در منطقه شهر زیبای تهران برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ابتدای این برنامه از بخشهای مختلف این مجتمع ازجمله كارگاه مونتاژ عصا، ویلچر و واكر، باشگاه بدنسازی، استخر، آب درمانی، فیزیوتراپی، مركز دندانپزشكی و كال سنتر تاكسی اینترنتی ویژه معلولان بازدید كرد.

مخبر در این مراسم گفت: امروز روز بسیار خوبی برای ما بود؛ در این گونه مراسم كلمات برای بیان و توصیف احساس عاجزند. در قرآن 5 سوره داریم كه با تسبیح شروع می شوند؛ اساسی ترین تسبیح، تسلیم در مقابل اوامر الهی است؛ یعنی این كه یك موجود تكلیفی كه خداوند برای او تعیین كرده را به خوبی انجام دهد. فلسفه خلقت نیز همین است؛ بالاترین فلسفه خلفت مخلوقات، عبودیت است و بالاترین عبودیت نیز خدمت به خلق خداست؛ پس بزرگترین تسبیح خدمت به خلق خدا است.

مخبر ادامه داد: كلید حل مشكل مردم، خود مردم هستند؛ ما باید كار را به دست مردم بسپاریم و تسهیلگر این امر باشیم كه این مسئله بارها مورد تاكید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ما در ستاد اجرایی از اقداماتی نظیر ساخت این مجتمع ویژه معلولین حمایت كامل می كنیم و در كنار سایر خیرین حاضریم همچون گذشته خدمات ویژه ای به معلولان و خانواده های در حوزه های مختلف آنان داشته باشیم.

وی خاطرنشان كرد: در بحث تردد معلولان از سایر نقاط به این مركز هم حاضریم به مؤسسه كمك كنیم و بخشی از هزینه های آنها را تقبل می كنیم.

مخبر از تأمین جهیزیه برای زوج های معلول توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: در مرحله اول 200 جهیزیه در اختیار معلولان این مركز قرار می دهیم.

محمد جعفریان مدیركل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز دراین مراسم گفت: این پروژه با زیربنایی معادل 7000 متر مربع در چهار طبقه و شامل 7 مجموعه ورزشی و درمانی طی مدت زمان 5 سال و با سرمایه گذاری 80 میلیارد تومانی ساخته شده و برای 100 نفر هم ایجاد شغل خواهد كرد.

جعفریان با بیان اینكه این مجتمع می تواند الگوی خوبی برای سراسر كشور باشد تصریح كرد: مجتمع ورزشی - درمانی بهشت امام رضا ویژه معلولان است اما این مركز قابل استفاده برای عموم مردم نیز خواهد بود كه درآمدهای حاصل از آن نیز برای معلولان صرف خواهد شد.

یوسف اصلانی مدیرعامل مؤسسه خیریه بهشت امام رضا نیز در این آئین ضمن قدردانی از زحمات ستاد اجرایی فرمان امام گفت: آرزوی خیلی ها از جمله بنده امروز محقق شد، بزرگترین مجموعه ورزشی تفریحی معلولان افتتاح شد و در این مركز معلولان از سایر افراد جدا نمی شوند، این مركز این را به همه یاد می دهد كه ظاهر و نداشتن دست و پا، باعث جدا شدن انسان ها از یكدیگر نمی شود.

در پایان این مراسم و در آستانه میلاد فرخنده امیرالمؤمنین (ع)، از سوی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به 300 عضو مؤسسه بهشت امام رضا هدایایی اهدا شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۵۲ - ۳۰/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶