دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس: از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد كنند و به مسئولان هشدار بدهند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس: از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد كنند و به مسئولان هشدار بدهند

معاون امور مجلس ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز (شنبه) در نشست « تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت » كه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات را رصد كنند و به مسئولان هشدار بدهند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر سیدمحمد حسینی افزود: مسئولان گاهی اوقات درگیر مسایل گوناگون روزمره می شوند، به همین دلیل دانشگاه ها باید تحولات را به دقت رصد كنند.

وی در ادامه، از مصوبه تشكیل ستاد جوانی جمعیت كشور گفت كه دولت هم پیگیر این موضوع است و باید بستر برای عملیاتی شدن آن فراهم شود.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس با اشاره به اینكه در سال های گذشته اسناد بالادستی بسیار خوب تدوین شده ولی برخی از آنها اجرا نشده است، افزود: به طور مثال، در دولت دهم روی نقشه مهندسی فرهنگی كارهای خوبی انجام شد و این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شد، اما بعد از ابلاغ متاسفانه تحقق پیدا نكرد.

دكتر حسینی تاكید كرد كه رییس جمهوری در مورد تحقق این قانون مصمم هستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پای كار می باشند.

وی به سالروز سوم خرداد و مناسبت آزادسازی خرمشهر كه در آستانه آن قرار داریم، اشاره كرد و گفت: این روز یوم الله است، این روز یك معیار است و نشان داد كه اگر ما درست به وظیفه خودمان عمل كنیم، كار ما بركت پیدا می كند و می توان كارهای بزرگ انجام داد.

وی ادامه داد: هر چند برخی جاها مشكل و كمبود داریم، اما بن بستی ما نداریم و باید آنها را حل كنیم.

حسینی اظهار داشت: در سند تحول هم 37 موضوع احصا شده و وضع موجود، چالش ها و راه های برون رفت از آنها هم بیان شده است. دستگاه ها در حال انجام كار در این زمینه هستند، به عبارتی همه باید پای كار باشند تا كار به نحو مطلوب به پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های حوزه پزشكی اشاره كرد و گفت: ما در حوزه پزشكی بنیه خیلی خوبی داریم و در منطقه از جایگاه بالایی برخوردار هستیم . باید از این موقعیت به نحو مطلوب استفاده شود.

حسینی در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: دولت و مجلس شورای اسلامی هم به موضوع افزایش جمعیت حساس شدند و در این زمینه كار می كنند . بلافاصله بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده، دولت در این زمینه ورود پیدا كرد و اعتبار لازم را در لایحه بودجه سال جاری نظر گرفته است.

وی افزود: ستاد جوانی جمعیت به ریاست رییس جمهوری تشكیل شده و دبیر این ستاد تعیین شده و تقسیم كار در حال انجام است.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس خاطرنشان كرد كه دستگاه های مختلف براساس عملكردی كه دارند، اعتبار لازم به آنها اختصاص داده می شود. قانون به همه استانداری ها و دستگاه ها ابلاغ كرده كه هر كدام به مسئولیت خود بپردازند.

وی با اشاره به اینكه وزارت بهداشت هم وظایف مهمی بر دوش دارد، تصریح كرد: روندی كه در گذشته برای كنترل جمعیت بود، به سمت تنظیم خانواده بود، اما بابد به سمتی حركت كنیم تا این روند كاملا تغییر پیدا كند و به سمتی حركت كنیم تا تشویق و ترغیب ازدواج و فرزند آوری انجام گیرد. مشكلات در این زمینه از جمله ناباروری باید انجام گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سالمندی هم باید پیشگیری های لازم انجام گیرد تا با مشكلاتی در این زمینه مواجه نشویم.

دكتر حسینی همچنین گفت: انجام ورزش یكی از اقدامات برای حفظ سلامتی سالمندان است و افرادی كه قبل از سالمندی ورزش كنند، در دوره سالمندی با مشكلات كمتری مواجه می شوند.

وی افزود: باید از سالمندان مراقبت كنیم تا سلامت آنان حفظ شود و وزارت بهداشت در این زمینه، برنامه های متعدد و متنوعی دارد. ما باید برای آینده هم نیروی بیشتری تربیت كنیم و در ابن زمینه دانشگاه ها نقش مهمی دارند.

گفتنی است؛ در این نشست كه با حضور دكتر حسنعلی غفاری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، دكتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اصحاب رسانه های همگانی برگزار شد، شرایط كنونی كشور بلحاظ رشد روزافزون جمعیت سالمندان و نیازهای این قشر از جامعه توسط دكتر دلبری رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تبیین و بصورت خلاصه تشریح شد.

ضمن آنكه پس از این نشست، دكتر حسینی معاون رئیس جمهوری در امور مجلس و مسئولان وزارت بهداشت، از نمایشگاه دستاوردهای فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دیدن كردند و از نزدیك با بخشی از تجهیزات و تولیدات شركت های فناور زیرمجموعه مركز رشد این دانشگاه كه در حوزه های توانبخشی و سلامت اجتماعی و روانی فعالیت می كنند، آشنا شدند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۰:۳۲ - ۳۱/۰۲/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹