دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 17 مركز غربالگری شنوایی نوزادان در كرمانشاه
 
كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه از فعالیت 17 مركز غربالگری شنوایی نوزادان در كرمانشاه خبر داد.
فعالیت 17 مركز غربالگری شنوایی نوزادان در كرمانشاه كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه از فعالیت 17 مركز غربالگری شنوایی نوزادان در كرمانشاه خبر داد.

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: 17 مركز غربالگری شنوایی نوزادان در كرمانشاه و شهرستان های استان كرمانشاه فعال بوده كه تاكنون 100 درصد نوزادان متولد شده شنوایی سنجی آن ها انجام شده است.

وی افزود: در مركز غربالگری شنوایی نوزادان تست تشخیص ABR شنوایی و تست غربالگری مرحله اول نوزادان تازه متولد شده انجام شده و نوزادان از بیمارستان به این مركز ارجاع داده شده و تست های ذكر شده از آن ها گرفته می شود.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه تصریح كرد: بر اساس فاكتورهای خطر تست هایی از نوزاد گرفته شده و اگر مشكلی از قبیل كم شنوایی وجود داشته باشد برای گرفتن سمعك، كاشت حلزون یا جراحی به پزشك متخصص ارجاع داده می شوند.

وی گفت: در صورتی كه نوزاد مشكل شنوایی نداشته باشد كارت سلامت از طرف مركز غربالگری شنوایی صادر شده كه در كل كشور معتبر است.

محمدی خاطر نشان كرد: مشكل كم شنوایی یك معلولیت پنهان است و برنامه های غربالگری از پرستاری شروع شده و به مركز غربالگری شنوایی نوزادان ارجاع داده می شود و هر نوزادی باید حداقل یك بار این تست را انجام دهد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۰۴ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲