دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

نشست هم اندیشی مدیران پایش، برنامه ریزی و نظارت راهبردی دانشگاه های علوم پزشكی كشور برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست هم اندیشی مدیران پایش، برنامه ریزی و نظارت راهبردی دانشگاه های علوم پزشكی كشور برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران پایش، برنامه ریزی و نظارت راهبردی دانشگاه های علوم پزشكی كشور با حضور مدیران پایش و امور مالی دانشگاه های علوم پزشكی و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، از جمله مسئول پایش و مدیر امورمالی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سالن اجتماعات بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت و دكتر گودرزی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت در این نشست، تدوین برنامه پایش، اهمیت آن و هدف از اجرای برنامه پایش را برای شركت كنندگان تشریح كردند.

این گزارش حاكیست كه همه ساله با بازنگری برنامه سال قبل، برنامه جدید براساس اهداف مشخص شده وزارت بهداشت كه با توجه به شرایط، قابل تغییر می باشد، تدوین و در سامانه بارگذاری می شود و دانشگاه ها نیز عملكرد خود براساس برنامه را در سامانه ثبت می كنند.

دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت براساس برنامه اعلام شده، روز اول تا دهم هر ماه به سامانه مربوطه مراجعه می كنند و نسبت به ثبت عملكرد خود در خصوص هر یك از موارد برنامه اقدام می كنند. و نتایج بدست آمده از گزارش های دانشگاه ها، جمع بندی شده و در جامعه اطلاع رسانی می شود.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به دلیل ماهیت متفاوت نسبت به دیگر دانشگاه های علوم پزشكی و با توجه به حیطه اصلی فعالیت دانشگاه كه " توانبخشی " است، برنامه را تغییر می دهد و در نهایت، با امضای وزیر بهداشت، برای اجرا به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

براساس این گزارش، زمانبندی برای بارگذاری اطلاعات در سامانه، امسال تغییر كرده است، بطوری كه برخلاف سال های گذشته، كه بارگذاری عملكرد دانشگاه براساس برنامه، از اول اردیبهشت ماه آغاز می شد، امسال به دلیل اطلاعات طرح "عدالت و تعالی" كه سبب حجیم شدن اطلاعات در سامانه خواهد شد، زمان آغاز این فعالیت و اولین خوداظهاری دانشگاه ها، اول مردادماه تعیین شده است.

وزیر بهداشت امسال علاوه بر اینكه براهمیت این برنامه تاكید كرده است، طرح " عدالت و تعالی " را مطرح و ضمن اطلاع رسانی آن در این نشست، در سامانه مشخص شده و براساس گزارش دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، گزارش وزیر بهداشت نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

سابق بر تبادل نظر مدیران در مورد مشكلات سامانه و یا برنامه هر دانشگاه انجام نمی شد، اما امسال، برگزاری این گردهمایی برای تبادل نظر و دستیابی به راهكارهای حل مشكلات، بسیار حائز اهمیت بود.

كارگروه ها، در این هم اندیشی تشكیل شدند، شركت كنندگان نقاط ضعف سامانه و برنامه را مطرح كردند و انتظارات دانشگاه ها از مدیران وزارت بهداشت برای اینكه ارزیابی انطباق را بموقع و صحیح انجام بدهند، مدارك و مستنداتی كه نیاز به بارگذاری دارد، اختلالات اینترنت و دیگر مشكلاتی كه در كاركرد سامانه موثر خواهد بود، مطرح شد و مدیران وزارت بهداشت نیز آنچه كه از مدیران دانشگاه ها انتظار دارند، بیان داشتند.

   تاریخ: ۰۴:۵۰ - ۰۵/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰