دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

فرایندهای دفتر فنی و امور مالی دانشگاه، سرعت می گیرد
 
در نشست رئیس دانشگاه با مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت مطرح شد؛

فرایندهای دفتر فنی و امور مالی دانشگاه، سرعت می گیرد

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست با مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت كه با هدف هماهنگی بیشتر این حوزه با نقطه نظرات ریاست دانشگاه برگزار شد، بر تسریع در فرایندهای دفتر فنی و امور مالی دانشگاه تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه در ابتدای این نشست، با اشاره به تلاش همكاران معاونت توسعه مدیریت كه در « پرداخت های بموقع حقوق و مزایا، تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز، تعامل با بانك ها و ارائه تسهیلات به همكاران، اصلاحات فیزیكی در داخل دانشگاه و ... » خود را نشان می دهد، افزود: ماهیت كارهای پشتیبانی اینگونه است كه با انجام هزاران فعالیت در حمایت از بخش های مختلف، قدردانی از سوی همكاران مشاهده نمی شود، درصورتی كه پشتیبانی این معاونت، در روند فعالیت دیگر بخش های دانشگاه و مراكز درمانی تاثیر بسزایی دارد.

رئیس دانشگاه ضمن تشكر از تلاش همكاران این معاونت كه برخی از آنان در روزهای تعطیل هم برای رسیدگی به برخی از امور، در دانشگاه حضور دارند، در عین حال تاكید كرد كه برنامه ها حتما هماهنگ با نیازهای بخش های مختلف دانشگاه اجرا شود.

دكتر خانكه، خطاب به هر یك از مدیران معاونت توسعه كه در این نشست شركت كردند، انتظارات خود از بخش های مختلف را بیان كرد و با تشكر از خدمات دكتر طباطبایی در دفتر فنی دانشگاه، نیاز دفتر توسعه فناوری دانشگاه به وقت و توانمندی ایشان را مورد تاكید قرار داد.

دكتر خانكه از مهندس خرم آبادی مدیر جدید دفتر فنی دانشگاه خواست تا ارزیابی از نیازهای بخش های مختلف داشته باشد و با سركشی دوره ای به ساختمان های دانشگاه، حتی قبل از اینكه همكاران مشكلی را اعلام كنند، دفتر فنی نسبت به رفع آن اقدام كند.

وی همچنین از دفتر فنی خواست كه فرایندهای این دفتر بازنگری و تعریف شود و با اعلام فرایندها به همكاران دانشگاه، به اجرای آنها سرعت بدهد و در صورتی كه اجرای درخواستی، امكانپذیر نیست، حتما درخواست كننده را در جریان اقدامات انجام شده و علت عدم اجرای درخواستشان، قرار بدهد.

وی ، رسیدگی به تابلوهای راهنمای گروه ها و مراكز تحقیقاتی و همچنین، رسیدگی به فضای عمومی دانشگاه را از دیگر موارد لازم برای پیگیری دفتر فنی دانشگاه ذكر كرد.

رئیس دانشگاه، جذب نیرو در ستاد دانشگاه را تا اطلاع ثانوی ممنوع كرد

رئیس دانشگاه، با تاكید بر عدم افزایش نیرو در ستاد دانشگاه ، جذب نیرو را تا اطلاع ثانوی ممنوع كرد و افزود: جذب نیرو فقط با تائید نهایی اینجانب (رئیس دانشگاه) صورت می گیرد.

دكتر خانكه از مدیر منابع انسانی دانشگاه خواست تا ضمن بازنگری تشكیلات دانشگاه، داشبورد مدیریتی از اطلاعات كمی پرسنل شاغل (رسمی، قراردادی و...) و در شرف بازنشستگی تهیه و در اختیار رئیس و معاونان دانشگاه باشد، تا در صورت لزوم نسبت به رصد وضعیت در هر زمان اقدام شود.

وی همچنین تصریح كرد كه شاخص ارزشیابی معاونت ها، براساس فرایندهای اعلام شده، مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه در بخش برنامه ریزی بودجه، از مدیر این بخش خواست كه بصورت جدی جذب اعتبارات را پیگیری كنند، و بیشتر اوقات خود را به تعامل با مسئولان متناظر در وزارت بهداشت اختصاص بدهند.

دكتر خانكه در مورد دفتر حقوقی دانشگاه نیز پیگیری دریافت سند ملكی بیمارستان روانپزشكی رازی را در اولویت كارهای این دفتر گذاشت و از مدیر این دفتر خواست تا برای رفع موانع، از دفتر حقوقی وزارت بهداشت كمك بگیرند.

سپس، دكتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه در سخنان كوتاهی گفت: خدا را شكر كه همكاران این معاونت در مجموع، عملكرد مثبت داشتند و از ریاست دانشگاه بابت حمایت از حوزه توسعه، و از همكاران خودم در همه بخش های معاونت تشكر می كنم.

وی، دكتر فرزین نیا را كه دارای دكترای تخصصی سلامت در حوادث است، و سالها تجربه مسئولیت در معاونت بهداشت و توسعه ، و رئیس دانشكده در دانشگاه علوم پزشكی قم را دارد، به عنوان " مشاور اجرایی معاونت توسعه دانشگاه " معرفی كرد و از همكاران خود خواست تا با ایشان همكاری كامل داشته باشند.

در ادامه، دكتر فرزین نیا در سخنانی، از تجربه مختصر خود به عنوان معاون توسعه دانشگاه علوم پزشكی قم گفت و درك خود از موقعیت مدیران این معاونت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را ابراز داشت.

وی افزود: كار در معاونت توسعه مدیریت، تقریبا مانند همه جا، اینگونه است كه هرچه فعالیت كنیم، باز هم انتظارات وجود دارد. اما امیدوارم با كمك و همفكری همدیگر، بتوانیم كارها را پیش ببریم و گره های كوچك را به حداقل برسانیم.

مشاور اجرایی معاونت توسعه همچنین پیشنهاد كرد كه می توان ارائه گزارش های ماهانه از فعالیت ها به همكاران را در برنامه معاونت قرار داد.

مهندس سمیه ناظری مدیر واحد فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه، « مستندسازی فعالیت ها و بازبینی و ثبت همه سخت افزارها » را از جمله برنامه های این واحد ذكر كرد كه اجرای آن آغاز شده است.

وی افزود: واحد IT دانشگاه به تهیه و دسترسی داشبورد مدیریتی توسط هیات رئیسه دانشگاه، كمك می كند.

مهندس ناظری براساس خواست ریاست دانشگاه مبنی بر آموزش كارشناسان و حتی دانشجویان برای كار با نرم افزارهای مختلف، اظهار داشت: برگزاری كارگاه های آموزشی را در برنامه داریم و هدف آموزش و ارتقای دانش این حوزه در میان همكاران را پیگیری می كنیم.

دكتر فروغی مدیر امورمالی دانشگاه از انجام مراحل آخر تهیه صورت های مالی گفت كه پیش از موعد مقرر، آماده خواهد شد.

وی از تلاش همكاران خود تشكر كرد و افزود: همكاران این بخش حتی برای انجام برخی از امور، در روزهای تعطیل هم سر كار حاضر می شوند تا پرداخت ها بموقع انجام شود و فرصت ها را از دست نداده و بتوانند منافع دانشگاه و همكاران را در حیطه كاری خود حفظ كنند، مگر آنكه در بعضی مواقع، قوانین دست و پاگیر، كارها را به تاخیر بیاندازند.

كوروش حجت مدیر منابع انسانی دانشگاه نیز بنا به خواست ریاست دانشگاه درباره بازنگری تشكیلات و اصلاح آن گفت: درخواست اصلاح برخی موارد در تشكیلات را به وزارت بهداشت ارائه دادیم و پس از بررسی و در صورت موافقت وزارت بهداشت، امكان تغییر آن وجود دارد.

وی افزود: 25 عنوان شغلی نیز به دانشگاه پیشنهاد شده تا شرح وظایف آن ها را بنویسیم.

وی همچنین درمورد جذب نیرو برای ستاد دانشگاه، یادآوری كرد كه طی دو سال اخیر، فقط نیروی خدماتی، پرستار و كمك پرستار جذب شده است.

رئیس دانشگاه در ادامه سخنان مدیر منابع انسانی، بر لزوم تایید و موافقت رئیس دانشگاه با جذب نیرو و بكارگیری افراد تاكید كرد و گفت: اولویت اول در جذب نیرو، بخشخدمات و بعد از آن، و اولویت دوم، نگهبانی دانشگاه باشد، چرا كه پاكیزگی و نظافت ، و حفاظت از منابع، باید در اولویت باشد.

دكتر خانكه همچنین از مدیریت منابع انسانی خواست تا شرح وظایف هر كدام از پرسنل روی در اتاق آنان نصب شود تا هر مراجعه كننده با آگاهی از شرح وظایف نصب شده، به واحدها مراجعه كند.

شاهپور عربی مدیر برنامه ریزی بودجه دانشگاه نیز با ارائه گزارش مختصری از وضعیت جذب اعتبارات و بودجه ای دانشگاه، هدف گذاری منابع برای امسال را روی بازسازی ساختمان ها و نگه داشت منابع فیزیكی ذكر كرد.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه نیز در این بخش، از همكاران خواست تا همه بازسازی ها و فعالیت ها در سامانه مربوطه بارگذاری شود، ضمن آنكه كمیته های خرید، كارانه ، درآمد و ... بازبینی و فعال شوند.

نادری مسئول دفتر حقوقی دانشگاه، همه مشكلات حقوقی همكاران را ناشی از عدم آگاهی به موارد قانونی ذكر كرد و از رئیس دانشگاه خواست تا كسب نظر دفتر حقوقی برای انعقاد هر قرارداد، از اركان اصلی عقد هر قرارداد محسوب شود تا بتوان پیش از انعقاد قراردادها، موارد قانونی و حقوقی در آنها رعایت شود.

رئیس دانشگاه نیز در این بخش، ضمن تائید درخواست دفتر حقوقی، اعلام كرد كه كلیه قراردادها با تائید دفتر حقوقی منعقد شوند و دفتر حقوقی نیز كمك كند تا نظر كارشناسی در كمترین زمان ممكن اعلام شود و در صورت وجود موانعی در انعقاد قراردادها، راه های قانونی برای اجرای آنها را پیدا كند.

امیر انصاری مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه در مورد شفافیت در ارائه تسهیلات و وام بانكی به همكاران كه مورد نظر رئیس دانشگاه بود، گفت: شرایط دریافت وام و تسهیلات همیشه از طریق اتوماسیون به اطلاع همكاران می رسد، ضمن آنكه زمان و مكان قرعه كشی نیز به همكاران اعلام می شود تا در صورت تمایل، ناظر بر قرعه كشی باشند.

رئیس دانشگاه در مورد اعطای تسهیلات بانكی به همكاران، با تاكید بر اینكه وام به مدیران ارشد دانشگاه تعلق نمی گیرد، به مدیر امور رفاهی توصیه كرد كه گروه های آسیب پذیر، بیماران و بقیه پرسنل، به ترتیب در اولویت دریافت وام قرار بگیرند.

دكتر خانكه همچنین از مدیریت امور رفاهی خواست تا زودتر قراردادهای رفاهی منعقد شود و محل های مناسب برای اقامت همكاران جهت گذراندن اوقات فراغت و استفاده از اماكن زیارتی و سیاحتی پیش بینی شود.

گفتنی است؛ رئیس دانشگاه در پایان این نشست، با اعطای لوح تقدیر به دكتر فرهاد طباطبایی قمشه، از خدمات ایشان درمعاونت توسعه دانشگاه قدردانی كرد و گفت: با توجه به اینكه امسال، تاكید مقام معظم رهبری برای فناوری های دانش بنیان است، امیدواریم كه بیشترین توانمندی دكتر طباطبایی (مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه) در بخش فناوری صرف شود.

   تاریخ: ۲۱:۲۱ - ۰۳/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶