دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

آسیب عمیق و مصیبت بار روان شناسی زرد بر جامعه
 
رئیس نظام روان شناسی و مشاوره استان زنجان گفت: روان شناسان زرد كه مورد تایید سازمان نظام روان شناسی نیستند، به جامعه آسیب عمیقی وارد می كند و تبعات آن می تواند برای فرد و جامعه مصیبت بار باشد.
آسیب عمیق و مصیبت بار روان شناسی زرد بر جامعه اباذر چراغی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با روان شناسان و مشاوران زرد یا روان شناس نماها، اظهار كرد: همه افرادی كه تحت عنوان روان شناس و مشاور بدون مجوز و تایید نظام روان شناسی و مشاوره در فضای مجازی فعالیت می كنند، فاقد صلاحیت هستند.

وی با بیان اینكه روان شناسان زرد كه مورد تایید سازمان نظام روان شناسی نیستند، به جامعه آسیب عمیقی وارد می كنند، افزود: همه سازمان ها و نهادها باید قبل از دعوت از روان شناس یا مشاور برای برنامه های خود از نظام روان شناسی و مشاوره استعلام كنند.

این مسئول با بیان اینكه همه صنوف یك نظم و مقرراتی برای خود دارند و برای تایید صلاحیت افراد به وجود آمده كه در صورت رعایت نكردن تبعات سنگینی مانند حادثه متروپل آبادان به دنبال دارد، تصریح كرد: افراد اگر بدون مجوز نظام روان شناسی فعالیت كنند، این فعالیت غیرقانونی است و تبعات آن می تواند برای فرد و جامعه مصیبت بار باشد.

رئیس نظام روان شناسی و مشاوره استان، با تاكید بر لزوم اخذ مجوز از نظام روان شناسی و مشاوره، گفت: افرادی كه در فضای مجازی یا برخی از سازمان ها و ارگان ها سخنرانی دارند یا كارگاه برگزار می كنند، اگر از طرف نظام روان شناسی و مشاوره مجوز نداشته باشند، تبعات آن ممكن است برای افراد و سازمان گران تمام شود.

چراغی با بیان اینكه افرادی كه در فضای مجازی و برخی از رسانه ها فعالیت دارند و از آنان دعوت می شود تا در مورد مسائل خانواده و آسیب های اجتماعی برنامه داشته باشند، اگر فاقد صلاحیت عمومی و اخلاقی بوده و مورد تایید نظام روان شناسی و مشاوره نباشند و پروانه نداشته باشند، اجازه فعالیت ندارند.

وی خاطرنشان كرد: اگر سازمان و ارگانی از افرادی كه صلاحیت و پروانه از نظام روان شناسی و مشاوره ندارند، استفاده كنند، عواقب آن بر عهده خود ارگان و سازمان خواهد بود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۴ - ۰۷/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۲