دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

اعلام لیست دوم روانشناس نماها تا پایان امروز/ حضور برخی مشاوران قلابی در برنامه های صدا وسیما
 
تهران - ایرنا- رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: لیست دوم روانشناس نماها به همراه پیج ها و كانال های آنان امروز منتشر می شود.
اعلام لیست دوم روانشناس نماها تا پایان امروز/ حضور برخی مشاوران قلابی در برنامه های صدا وسیما تهران - ایرنا- رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: لیست دوم روانشناس نماها به همراه پیج ها و كانال های آنان امروز منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد حاتمی امروز یكشنبه با عذرخواهی از مردم به دلیل قصور در شناسایی برخی روانشناسان بدون صلاحیت و فعالیت بدون ضابطه آنان در جامعه گفت: لیست دومی از این افراد و مشاوران قلابی آماده شده است كه تا پایان امروز به همراه پیج ها و كانال های تبلیغی آنان به مردم اعلام می شود.

وی گفت: وقتی مسئولیت سازمان را بر عهده گرفتیم مشاهده كردیم مردم معترض هستند كه فلان روانشناس چنین مسئله ای را مطرح كرده فلان مشاوره خانواده سوءاستفاده اخلاقی و مالی داشته است كه ما بررسی كرده و دیدیم این افراد هیچ مدركی ندارند و بیشتر تخلفات و خطاها مربوط به این افراد می شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینكه در مسیر مبارزه با افراد متخلف روانشناس نماها همه مسیرها را رفتیم و بعضاً با سدهایی مواجه شدیم، افزود: به عنوان مثال از شخصی به نام ش. الف شكایت كردیم ولی وی به دلیل لابی ها تبرئه شد.

حاتمی با انتقاد از حضور برخی روانشناس نماها و مشاوران به عنوان كارشناس خانواده در برنامه های صدا وسیما، ادامه داد: البته دست اندركاران صداوسیما از تقلبی بودن این افراد بی خبر بودند اما نكته اینجاست كه این افراد با لابی گری و برای كسب اعتبار بیشتر در صداوسیما حضور می یافتند.

وی افزود: البته شیوع ویروس كرونا مراجعه به روانشناسان و به تبع مشاورنماها را تشدید كرد و این موضوع باعث شد تا بسیاری از افرادی كه حتی لیسانس هم نداشتند چون نیاز مردم را دیدند وارد این عرصه شدند.

ادامه دارد...

برچسب ها
- سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
- محمد حاتمی
- انجمن روان شناسی ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۰۸/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴