دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه
 
سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار و 680 مورد پرونده در مراكز مداخله در بحران تشكیل شده است.


رضا ابهت گفت: 2 هزار و 500 زنان سرپرست خانوار، 29 هزار و 995 فرد دارای معلولیت، 157 كودك بی سرپرست و بدسرپرست، 276 كودك امدادبگیر تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: آسیب های اجتماعی رو به تزاید است به نحوی كه سال گذشته 6 هزار تماس با خط 123 صورت گرفته است.

او با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد گفت: شدت بسیار زیاد مهاجرت به استان یزد از خراسان جنوبی، كرمان و سیستان بلوچستان منجر به افزایش آسیب های اجتماعی شده است.

ابهت با اشاره به سختی كار در بهزیستی و كم بودن قبل های مادی این سازمان گفت: این امر باعث درخواست انتقال به دستگاه های دیگر زیاد شود و مجموعه بهزیستی كشور می بایست نسبت به حل این موضوع راهكاری بیاندیشد.

سرپرست بهزیستی استان یزد در خصوص اجرای طرح تعارض منافع در بهزیستی گفت: این طرح عملا باعث شده كاركنان با تحصیلات عالیه و توانمند نتوانند مسئولیت كار ها بر عهده بگیرند.

او به مجوز های سازمان های همسو به موسسات و مراكز غیردولتی اشاره كرد و گفت: بسیاری از این مجوز ها شرح فعالیت آن ها بهزیستی است و نظارتی بر فعالیت آن ها نیست و این ها در آینده بهزیستی را با چالش بزرگی مواجه می كند.
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۰۹/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۲