دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

عضو ستاد كرونا: واكسنی شبیه مدرنا می سازیم
 
ایرنا: دبیر كمیته علمی ستاد ملی مبارزه با كرونا گفت: توانمندی دانشمندان ایرانی در بخش تولید واكسن كرونا بسیار بالا است و مردم به این توان داخلی اعتماد كنند.

دكتر مصطفی قانعی روز شنبه درباره تولید واكسن كرونا در كشور افزود: دانشمندان ایرانی شبانه روز در حال تلاش برای تولید بهترین واكسن كرونای بومی هستند، محصولی كه با بهترین كیفیت و نتیجه علمی به بازار می رسد و جامعه را از شر این بیماری خلاص می كند.

وی یادآور شد: در تلاش هستیم تا به نتیجه نهایی رسیدن واكسن های ایرانی، از بازار جهانی بهترین و مطمئن ترین نوع واكسن را تهیه كنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: مردم نگران نباشند و قطعا محصولی با ایمنی بالا و استاندارد را می خریم. ایران كشوری است كه همیشه در شرایط بحرانی با یك بسیح عمومی از پس مشكلات برآمده است. این بار هم این اتفاق می افتد.

قانعی خاطرنشان كرد: یكی از شركت های ایرانی در حال ساخت واكسنی شبیه به واكسن مدرنا است كه تاییدیه آژانس دارویی اروپا را كسب كرده است.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی افزود: دانشمندان ایرانی نیز در تلاش هستند تا واكسنی كاملا شبیه به این محصول را تولید كنند.

دبیر كمیته علمی ستاد ملی مبارزه با كرونا با بیان این كه هیچ یك از واكسن های ایرانی كرونا بدون گذراندن تست های اولیه به تولید انبوه نمی رسد، گفت: همه واكسن ها باید ابتدا 3 فاز تایید را بگذرانند و بعد مجوز تولید انبوه بگیرند. هیچ گاه این روند شكل دیگری را تجربه نكرده است.

مسعود سلیمانی عضو كمیته ملی واكسن كووید - 19 هم روز گذشته گفت: تولید واكسن یك فرایند طولانی مدت بوده و باید مراحل مختلفی طی شود تا این محصول فناورانه در دسترس همگان قرار گیرد.

وی افزود: واكسن ایرانی كرونا كه در موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی ساخته شده درحال طی كردن مراحل ارزیابی خود، بر اساس فرایند كاملا علمی است.
منبع خبر:
خوزنا
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۲