دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد
 
سبزوار- ایرنا- همایش حمایت از بیماران ام. اس، همزمان با 30 می و روز جهانی «ام. اس» به همت انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار و همكاری گروه فرهنگی و هنری میعاد در تالار كاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد سبزوار- ایرنا- همایش حمایت از بیماران ام. اس، همزمان با 30 می و روز جهانی «ام. اس» به همت انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار و همكاری گروه فرهنگی و هنری میعاد در تالار كاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

رییس انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار شامگاه دوشنبه در این همایش گفت: این سازمان مردم نهاد در سال 1397 فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون 190 بیمار را زیر پوشش دارد كه 80 درصد از آنان را بانوان تشكیل می دهند.

عاطفه متین نیا افزود: برخی از این بیماران سطح اقتصادی ضعیفی دارند كه حتی امكان خرید داروهای مكمل را ندارند و باید حمایت های زیادی از آنان صورت بگیرد.

همایش حمایت از بیماران ام. اس در سبزوار برگزار شد

وی ادامه داد: بیماران ام. اس خدماتی مانند ام.ار.آی رایگان و تخفیفات دارویی از علوم پزشكی دریافت می كنند اما بهزیستی تا زمانی كه بیماری به معلولیت نرسد امكان كمك ندارد و تنها پس از آن است كه این بیماران را زیر پوشش قرار می دهد.

رییس سمن حمایت از بیماران ام اس سبزوار تصریح كرد: متاسفانه بهای برخی داروها از جمله ربیف بسیار افزایش پیدا كرده و از رقم 9 میلیون ریال به 90 میلیون ریال رسیده است كه این امر باعث مشكلاتی برای تامین آن شده است.

متین نیا افزود: هم اكنون تامین داروهای ایرانی راحت تر و هزینه آن كمتر است كه در دستور كار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیماری كرونا برای افرادی كه سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناك تر است و از این لحاظ بیماران ام. اس محافظه كارتر بودند كه تا كنون دز چهارم واكسن كرونا به آنان نیز تزریق شده است.

او اظهار كرد: شیوه زندگی در دوران كرونا باعث افزایش افسردگی این بیماران شده بود كه سعی شد با برگزاری مشاوره رایگان با متخصصان این مشكل رفع شود.

رییس انجمن حمایت از بیماران ام. اس سبزوار نیز گفت: ما چون یك سازمان مردم نهاد(سمن) هستیم، از بودجه زیادی برخوردار نیستیم و با وجود تقاضا برای تامین وسایل توانبخشی از جمله عصا، واكر، ویلچر و توالت فرنگی توانایی حمایت كافی از بیماران را نداریم.

متین نیا افزود: اخیرا یكی از پزشكان نیكوكاران یك بسته دارویی به انجمن هدیه كرد كه مقدار قابل توجهی بود و توانستیم بیمارانمان را زیر پوشش قرار بدهیم.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مسوولان در این همایش گفت: بیماران ام. اس بیش از هر چیز به توجه نیاز دارند اما در این همایش كه با استقبال مردمی همراه شده است متاسفانه با وجود دعوت از تمام مسوولان مربوط، هیچ كدام از آنها حضور پیدا نكرده اند.

برچسب ها
- مشهد
- دانشگاه علوم پزشكی سبزوار
- سبزوار
- ام اس
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۲ - ۱۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۳