دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

انجام كاشت حلزون برای نوزادان دارای مشكل شنوایی در كرمانشاه
 
كرمانشاه- مدیركل بهزبستی استان كرمانشاه از انجام كاشت حلزون برای نوزادان دارای مشكل شنوایی در كرمانشاه خبر داد.
انجام كاشت حلزون برای نوزادان دارای مشكل شنوایی در كرمانشاه كرمانشاه- مدیركل بهزبستی استان كرمانشاه از انجام كاشت حلزون برای نوزادان دارای مشكل شنوایی در كرمانشاه خبر داد.

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: پیشگیری از معلولیت های شنوایی در قالب غربالگری نوزادان و شیرخوارگان از فعالیت های مهم معاونت پیشگیری بهزیستی است.

وی افزود: 24 هزار و 915 نوزاد در سال گذشته غربالگری اولیه آن ها انجام شده كه از این تعداد 54 نوزاد به مراحل تشخیص نهایی رسیده و برای تجویز سمعك و كاشت حلزون 24 نوزاد اقداماتی با همكاری دانشگاه علوم پزشكی صورت گرفته است .

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه تصریح كرد: در سه سال گذشته كاشت حلزون در استان كرمانشاه انجام شده و یك مركز با عنوان نغمه برای اقدامات توانبخشی قبل و بعد از كاشت حلزون و اقدامات توانبخشی و گفتار درمانی برای كودكانی كه سمعك برای آن ها تجویز می شود، را انجام می دهد.

محمدی خاطر نشان كرد: سال گذشته افزایش ظرفیت یارانه ای را برای مركز نغمه داشته و با توجه به نیاز استان كرمانشاه در تلاش هستیم این آمار را به بیش از 50 نفر برسانیم.

وی گفت: 100 درصد نوزادان متولد شده در استان كرمانشاه در مراكز شنوایی سنجی غربالگری آن ها انجام شده و والدین باید برای پیگیری های بعدی حداقل تا 6 ماه بعد به این مراكز مراجعه كرده و والدینی كه نوزادان آن ها به هنگام تولد وزن كم داشته یا دارای مشكل ژنتیكی هستند اقدامات بعدی را جدی گرفته و زودتر مراجعه كنند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۲۸ - ۱۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵