دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳

رویداد كارآفرینی در حوزه علوم و فناوری های ورزشی برگزار می شود
 
 محمد رفیعی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار كرد: نخستین رویداد نوآفرینی و كارآفرینی در حوزه علوم و فناوری های ورزشی تیرماه امسال در اراك برگزار می شود.

وی با بیان اینكه این رویداد به همت پارك علم و فناوری استان و با همكاری پژوهشگاه ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی كشور، دانشگاه اراك، اداره كل ورزش و جوانان، شركت شهرك های صنعتی استان مركزی و شركت ورزش آفرینان سخت كوش ایرانیان برگزار می شود، افزود: این رویداد با هدف كمك به شناسایی چالش ها و توسعه ظرفیت های تجاری سازی ایده های فناور و دانش بنیان در حوزه علوم و فناوری های ورزشی و حمایت و هدایت علاقمندان به ایجاد و توسعه شركت های فناور و دانش بنیان در حوزه تربیت بدنی و سلامت برگزار خواهد شد.

رئیس پارك علم و فناوری استان مركزی گفت: شركت در این رویداد برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و دانش آموختگان رشته های علوم ورزشی، فنی و مهندسی، پزشكی و پیراپزشكی، ورزشكاران، مربیان و قهرمانان رشته های ورزشی، صاحبان كسب و كارهای فعال در حوزه های تربیت بدنی و سلامت آزاد است.

رفیعی بیان كرد: این رویداد در بخش های آموزش تخصصی كسب و كارهای نوین، معرفی فرصت های نوآفرینی و تجاری سازی در علوم ورزشی و توانبخشی، ایده پردازی و توسعه تیم كاری، منتورینگ و مشاوره های تخصصی، داوری طرح ها و ایده های برگزیده، معرفی و تجلیل از ایده ها و تیم های برگزیده برگزار می شود و در پایان ایده های برتر پذیرش و در مراكز رشد پارك علم و فناوری استان  مستقر خواهند شد كه در صورت استقرار از حمایت های پارك بهره مند می شوند.

 وی اظهار كرد: تاكنون 60 نفر برای شركت در این رویداد ثبت نام كرده اند كه علاقمندان تا 15 خرداد فرصت دارند برای شركت در این رویداد ثبت نام كنند.

رئیس پارك علم و فناوری استان مركزی با اشاره به اینكه 17 خرداد تا 3 تیرماه نیز دوره آموزش برگزار خواهد شد، ادامه داد: مسابقه طرح ایده پردازی 30 خردادماه برگزار می شود و اواخر تیرماه نیز برگزیدگان معرفی خواهند شد.

راه اندازی پارك علم ویژه دانش آموزان

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی پارك علم ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: پارك علم دانش آموزی با هدف فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ كارآفرینی و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم كارآفرینی تا پایان ماه جاری راه اندازی خواهد شد.

توسعه مراكز پارك و علم و فناوری در شهرستان های استان 

وی همچنین از توسعه مراكز پارك و علم و فناوری در شهرستان های استان در سال جاری خبر داد و تصریح كرد: در حال حاضر تنها در شهر اراك و محلات مركز پارك علم و فناوری فعالیت دارند كه رایزنی هایی با مسوولان شهرستان های خمین، دلیجان، آشتیان صورت گرفته وبه زودی شاهد آغاز به كار مراكز رشد در این شهرستان ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۵۰ - ۱۰/۰۳/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵